باهدف تجلیل از نویسنده گرگانی صورت گرفت؛

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گرگان باهدف تجلیل از جانباز سرفراز دوران دفاع مقدس و بسیجی صاحب قلم احمد طهماسبی مراسم یادواره ای برای وی برگزارکرد

یادواره احمد طهماسبی باحضور همرزمان واصحاب فرهنگ و ادب

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد طهماسبی پاسدار وجانباز جنگ تحمیلی که سابقه سالها تلاش و مجاهدت درحوزه های فرهنگی و تبلیغی را داشت چندی پیش درگذشت.

احمد طهماسبی از یادگاران دفاع مقدس بود به واسطه رشد و نمو در خانواده‌ای با رویکرد مذهبی و فرهنگی تبدیل به فردی شد که خدمات شایانی در عرصه فرهنگ اسلامی-انقلابی از خود به یادگار گذارد. وی پس از مبارزه فعالانه با رژیم پهلوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و راهی جبهه های حق علیه باطل شد. درادامه نیز پس از جانبازی دراین راه به فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی و نگارش کتاب روی آورد. وی در ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ درگذشت.

درهمین راستا کتابخانه های عمومی شهرستان گرگان باهدف تجلیل ازاین جانباز دفاع مقدس وفعال حوزه فرهنگی مراسمی با حضور همرزمان، همکاران، خانواده و اصحاب فرهنگ درسالن اجتماعات کتابخانه میرفندرسکی برگزار کرد.

درابتدای این مراسم حجت الاسلام دکتر کیاحسینی، استاد حوزه و دانشگاه، ( دوست و هم مدرسه ای ایام کودکی، نوجوانی و جوانی مرحوم استاد) از سختیهای دوران تحصیل و از سختکوشیهای استاد طهماسبی برای رسیدن به مقاصد فرهنگی و اعتقادی‌اش گفت.

در ادامه  ثریا رحیمی همسر مرحوم استاد از اخلاق حسنه و روی گشاده مرحوم استاد در منزل و در همه عرصه های زندگی علیرغم وجود هر نوع سختی و پیشآمد احیانا تلخی صحبت کرد.

آقای عباس علم الهدی برادر بزرگتر مرحوم نیز از سوابق مبارزاتی مرحوم استاد  در قبل و بعد از انقلاب مواردی را مطرح کرد؛ حضور فعال در قیام خونین 5آذر 57 مردم گرگان علیه رژیم سفاک پهلوی، حضور طولانی در امدادرسانی به زلزله زدگان طبس به همراه آیت الله خامنه ای که این حضور زمینه ساز آشنایی و قرابت فکری با معظم له گردید و نیز دیدار صمیمی با  آیت الله شهید دکتربهشتی در گرگان و بیان مشکلات اوائل انقلاب در گرگان که باعث تفقد ویژه دکتر بهشتی از ایشان شد از جمله موارد مطروحه توسط برادر مرحوم بود. 

در ادامه آقای ابراهیمی از روحیه خستگی ناپذیری مرحوم استاد گفت و سردار دکتر شعبانی صحبت از مکتب احم دطهماسبی کرد و گفت: مکتب احمد طهماسبی یعنی مکتب حرکت به سمت آرمان بدون توقف و درنگ و بدون احساس خستگی.

دراین مراسم احمد متوسلیان که سالهای زیادی درکنار احمد طهماسبی به فعالیت فرهنگی مشغول بود گفت:استاد احمد طهماسبی به خاطر تنگ‌نظری‌ها و سختی‌های موجود در گرگان، پس از مهاجرت به تهران، به طرز چشمگیری مورد توجه بزرگان عقیدتی فرهنگی در مرکز واقع شد به نحوی که سخنرانیهای وی و آثار و کتب مرحوم ، با استقبال بسیار زیاد علاقمندان به حوزه فرهنگ در سراسر کشور و مخصوصا بین بسیجیان مواجه شد.

حسین پایین محلی از شاگردان احمد طهماسبی نیز درباب وی و 16جلد کتب باقی‌مانده از مرحوم استاد طهماسبی گفت: احمد طهماسبی انسان محکمی بود وبا تغییر فصول سیاسی تغییر نمی‌کرد. وی درادامه گفت اگر علی صفایی حائری را یک متفکر درسطح نخبگانی درنظر بگیریم که به تبیین جهان بینی اسلامی می‌پرداخت احمد طهماسبی نیز درسطح رسانه و متناسب با ذائقه مردمی سبک زندگی اسلامی را تبیین وترویج کرد.

حسین پایین محلی درباب ویژگی  آثار ، زاویه دید و نگارش احمد طهماسبی افزود: احمد طهماسبی به عنوان نویسنده‌ای صاحب ایده، دارای پروژه و چشم انداز بوده، سبک زندگی اسلامی با محوریت خانواده را مرکز اندیشه طهماسبی و دغدغه او معرفی کرد. 

مولوی، مدیر انتشارات یاقوت (چاپ و منتشر کننده آثار استاد طهماسبی) نیز ضمن بیان سابقه ارتباط بیست ساله با احمد طهماسبی، التزام قلبی استاد به منظومه فکری و اعتقادی حضرت امام و رهبر معظم انقلاب را جزء لاینفک و لایه زیرین آثار شفاهی و مکتوب این استاد مرحوم دانسته ، عنوان داشت: حسب دغدغه‌های موجود، مرحوم طهماسبی کارهای مکتوب خود را با مطلبی درباره تهاجم فرهنگی که بعدها با عنوان شبیخون فرهنگی به چاپ رسید آغاز کرد.

سمیه طهماسبی دختر زنده یاد احمد طهماسبی به عنوان آخرین سخنران یادواره هم گفت: صداقت و مهربانی پدر در منزل مثال زدنی بود، و همیشه نکاتی را که در سخنرانیها و یا کتابهاش بیان میکرد عینا در منزل ظهور و بروز داشت.

در پایان الهام متین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گرگان به رسم تقدیر و یادبود، لوح تجلیل به خانواده زنده یاد احمد طهماسبی اهدا کرد.

WhatsApp Image 2021-12-23 at 1.45.23 PM (1)

WhatsApp Image 2021-12-23 at 1.45.24 PM (1)

WhatsApp Image 2021-12-23 at 1.45.24 PM

ارسال نظر

آخرین اخبار