از سطح 13 هکتار؛

سرویس اقتصادی نیلکوه: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: برداشت خرمالو از سطح 13 هکتار از باغات شهرستان گالیکش آغاز شد.

برداشت خرمالو از باغات شهرستان گالیکش آغاز شد + تصویر

به گزارش گلستان24؛در شهرستان گالیکش 13 هکتار باغ خرمالو کشت‌شده است که در سال جاری به مرحله باردهی اقتصادی رسیده‌اند.

nilkooh654 1

به گفته زارع پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 20 تن میوه خرمالو از این باغات برداشت شود.

وی افزود: زمان کاشت نهال خرمالو اسفندماه و زمان برداشت آن نیز آبان ماه هرسال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش به اشاره به اینکه درخت خرمالو بین 5 تا 10 سال به باردهی اقتصادی می‌رسند گفت: میانگین تولید باغات خرمالو 25 تن است که در صورت رسیدگی و مدیریت صحیح و اصولی تا 45 تن هم قابل‌برداشت است.

وی تصریح کرد: مصرف خرمالو به‌صورت تازه خوری است و می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی یا خشک‌کردن، فریزر کردن و پختن و کنسرو آن را فرآوری کرد.

زارع در خصوص خواص این میوه گفت خرمالو به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و انواع مواد معدنی و ویتامین موجب تقویت حافظه و طراوت پوست و مو می‌شود.

nilkooh654 1

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی گالیکش نیز در خصوص شرایط احداث باغات خرمالو گفت: خرمالو مستعد مناطقی است که دارای آب‌وهوای خشک و معتدل و با آفتابی کافی است که خاک این مناطق باید سبک و قابل‌نفوذ باشد.

احمد موحد افزود: با توجه به این‌که نیاز آبی آن کم و مقاوم نسبت به آفات و بیماری‌ها است قابل توصیه به کشاورزان علاقه‌مند است.

وی، سطح باغ‌های این شهرستان را یک هزار و 900 هکتار با 500 بهره‌بردار اعلام کرد و گفت: از این مقدار 700 هکتار آن زیتون و 300 هکتار هلو، آلو و شلیل کشت‌شده و بقیه به زیر کشت گردو، گلابی، سیب، انار، خرمالو، انگور و دیگر محصولات رفته است.

nilkooh654 1

 

/نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار