رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : ۱۰ درصد صادرات رب گوجه فرنگی کشور از این استان انجام می‌شود.

 ۱۰ درصد صادرات رب گوجه فرنگی کشور از گلستان انجام می‌شود
به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو در میز کشوری صادرات رب گوجه فرنگی در گرگان گفت:  سالانه بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون دلار رب گوجه فرنگی از استان گلستان به کشور‌های هدف صادر می‌شود که حدود ۱۰ درصد از کل صادرات این محصول از کشور است.

قوانلو گفت:ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی استان ۱۱۷ هزار تن در سال است که ۱۵ هزار تن از آن صادرات می‌شود.

به گفته وی، استان‌های فارس، گلستان، جنوب کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، قزوین وخوزستان عمده‌ترین استان‌های تولید کننده رب گوجه فرنگی در کشور هستند.

وی با بیان این که عمده‌ترین مقاصد صادراتی رب گوجه فرنگی ایران ، کشور‌های افغانستان، عراق، روسیه و قزاقستان هستند اضافه کرد : صادرات رب گوجه فرنگی کشور از ۳۷ میلیون دلار در سال ۸۵ به ۲۰۳ میلیون دلار در پایان سال ۹۵ رسیده است که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.
 
قوانلو با بیان اینکه این رقم با توجه به پتانسیل موجود در سطح کشور  قابل قبول نیست تاکید کرد : لازم است برنامه ریزی‌های ویژه برایتوسعه صادرات این محصول صورت گیرد.

وی همچنین گفت:در سال ۹۴ میزان ۱۱۴ هزار تن رب گوجه فرنگی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از کشور صادر شد که این عدد در سال ۹۵ به ۱۴۹ هزار تن به ارزش ۲۰۸ میلیون دلار و در ۶ ماهه نخست امسال ۶۰ هزار تن به ارزش ۸۳ میلیون دلار بود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    آقای قوانلو عزیز : لطفا بفرمایید که در زمینه حل مشکل توتونکاران گلستان چه اقدام و پیگیری عملی انجام دادید ؟

آخرین اخبار