رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان خبر داد؛

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از آغاز عملیات عمرانی تکمیل سر درب آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) خبر داد.

تکمیل عملیات عمرانی ساخت سردرب امام زاده عبدالله(ع)

به گزارش گلستان 24 ؛عباسعلی مهدوی راد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان در گفنگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تکمیل عملیات عمرانی  سردرب امامزاده عبداله (ع) شهرستان گرگان به مدت یک هفته آغاز شده است که هزینه ساخت و ساز آن مقدس به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان ازمحل عوائد ونذورات و کمک‌های خیرین تأمین شده است.

photo_2018-10-19_12-44-46

وی با بیان اینکه بیش از۲۰سال از طراحی و ساخت سردرب آستان امامزاده عبدالله گرگان می‌گذرد اما اجرای این طرح همچنان ناتمام مانده تصریح کرد: مهندسی قبلی نقشه دارای نواقصی بود و به همین دلیل تغییر و اصلاح سر درب در دستور کار این اداره قرار گرفته است تا با الگوگیری از معماری اسلامی وسنتی و تائیدیه نهایی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کار تغییر، مقاوم‌سازی و اصلاحات بر روی نقشه صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف گرگان افزود: تاکنون نزدیک به دومیلیارد ریال از محل نذورات و هدایای مردمی برای این طرح هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و مطالعات طراحی سردرب متناسب با فرهنگ و هنر اسلامی صورت گرفته است تصریح کرد:  هزینه تکمیل پروژه  سردرب  این آستان مقدس بالغ بر 4 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف گرگان اضافه کرد: این عملیات عمرانی از 20 مهرماه آغاز شده و طی سه مرحله شامل کاشیکاری، سنگ کاری، تاسیسات و برق اجرا خواهد شد که در طی شش ماه آینده شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.

وی بیان داشت: با توجه به کمبود منابع مالی نسبت به حجم بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات در سطح استان نیازمند توجه و حمایت مسئولان و کمک خیرین هستیم.

photo_2018-10-19_12-43-24

مهدوی راد تصریح کرد: بمنظور رفاه حال زائران ، عملیات ساخت سرویس بهداشتی و وضوخانه جدید به مساحت 380 مترمربع از آذرماه 96 در محوطه امامزاده عبدالله(ع) در حال اجراست  و تا پایان خردادماه سال 98 به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تعداد این سرویس های بهداشتی 50 چشمه می باشد افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 1میلیارد و 200 میلیون تومان اجراء خواهد شد.

مهدوی راد اذعان داشت: با توجه به اعتقاد مردم و نیاز ضروری به ساخت ورودی جدید این بقعه متبرکه در مرکز شهر  گرگان ضروری است همه دستگاه‌های مرتبط حل و فصل امور عمرانی این امامزاده را در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت این بقعه متبرکه در قلب شهر گرگان با افتتاح این سردرب تا حد زیادی مشکلات زوار در خصوص تردد و سرویس بهداشتی که از دغدغه چندین ساله مردم شریف گرگان بوده، کاسته می‌شود .

وی این امامزاده را از بقاع شاخص استان دانست و گفت: احداث ورودی جدید بقعه در راستای تسهیل زیارت مردم و افزایش امکانات بقعه، ایجاد رضایت عمومی و حرکت به سوی تبدیل این بقعه متبرکه به سمت تبدیل شدن به قطب فرهنگی منطقه  انجام خواهد گرفت.

مهدوی راد در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه یکی از روش های مشارکت در این امر خیر مشارکت نقدی می باشد افزود: شماره حساب  12893007850200 بانک ملی ایران جهت دریافت نذورات نقدی انتخاب شده است.

انتهای پیام /م

ارسال نظر

آخرین اخبار