بی‌سوادی ۸ درصد از اهالی کلاله، حضور استاندار گلستان در جمع کودکان بی‌سرپرست به مناسبت شب یلدا، صدور موافقت اصولی ۸ پروژه گردشگری در کردکوی و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

بی‌سوادی ۸ درصد از اهالی کلاله و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ بیانی فرماندار کلاله  در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: ۸ درصد از جمعیت این شهرستان شامل ۵ هزار و ۱۹۷ نفر بیسواد هستند که از این تعداد یک هزار و ۱۳۵ نفر در مناطق شهری و مابقی در روستاها زندگی می کنند.

**

استاندار گلستان در مراسم افتتاح چند واحد مسکونی بازسازی شده از سیل در گمیشان گفت: تلاش می کنیم تا پایان ساخت منازل سیل‌زگان را به اتمام برسانیم و به صاحبان آنها تحویل دهیم.

هادی حق شناس اظهار داشت: ۸۵۸ واحد سیلزده در گمیشان نیاز به بازسازی داشته و قریب به دوسوم این واحدها توسط پیمانکاران بنیاد مسکن و یک سوم این واحدها توسط مالکان در حال ساخت است.

**

فرماندار آق قلا از آغاز حفاری چاه اختصاصی آب شرب شهر انبار الوم این شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲ حلقه چاه دیگر به مجموع چاه های آب شرب این شهر اضافه خواهد شد تا مشکل کمبود آب شرب شهروندان در فصل تابستان به حداقل برسد.

**

استاندارگلستان به مناسبت شب یلدا در یکی از مراکز بهزیستی ضمن دلجویی از کودکان حاضر در این مراکز  ابراز امیدواری کرد آینده زیبایی در انتظار آنان باشد.

هادی حق شناس در این شب با بچه های حاضر در این مرکز گفتگو و همچنین برای رفع دغدغه های آنان دستورات لازم را صادر کرد.

**

حمیدهزارجریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: امسال ۱۰۰ هزار و ۶۷۷ تن انواع کود شیمیایی توسط ۱۲۵ کارگزار در استان بین کشاورزان توزیع شد که در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد بیشتر شد.

وی کاهش حاصلخیزی خاک را مشکلی برای اراضی کشاورزی دانست و افزود: یکی از روش های حاصل خیزی خاک، استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

**

رییس اداره شیلات علی آبادکتول گفت: بیش از ۹۰ درصد تولید و پرورش تخم چشم‌زده قزل آلا در این شهرستان صورت می گیرد به طوری که نیاز استان و استان های همجوار در تامین بچه ماهی قزل آلا برآورده می شود.

رحمت محمدی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مزارع حد واسط شهرستان علی آبادکتول بیش از ۳ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شد.

**

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردکوی گفت: از ابتدای سال تاکنون موافقت اصولی ۸ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این شهرستان صادر شد.

حمید منوچهری اظهار داشت: مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، سفره‌خانه سنتی از جمله این پروژه‌هاست که در صورت اجرا و بهره‌برداری از آن ها برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار