مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با حمایت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی دادگستری به چرخه تولید بازگشت.

۲۳ واحد صنعتی گلستان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الله خلیل‌زاده روز سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با فعال شدن این واحدهای صنعتی پس از سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی، ۲۰۳ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد.

وی گفت: کمبود نقدینگی، بالا بودن قیمت تمام شده تولید، به‌روز نبودن ماشین آلات و تجهیزات، اختلاف شرکا و توجیه نداشتن طرح های اجرا شده از جمله عوامل راکد بودن واحدهای بهره بردارغیرفعال این صنایع کوچک و متوسط بود.

گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت دو هزار و ۴۱ هکتار دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی ۷۶۶ واحد بهره بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال فعال است.

به گفته مسوولان شرکت شهرک های صنعتی گلستان، حدود ۳۰ درصد از واحدهای بهره بردار در این شهرک ها و نواحی صنعتی به دلیلی همچون اختلاف شرکا، نداشتن توجیه اقتصادی طرح های اجرا شده از ۲۵ سال قبل، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و غیره فعالیت نمی کنند.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی استان بوده که زمینه فعالیت اقتصادی در شهرک ها و نواحی استان گلستان را افزایش داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار