حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: بیشتر موقوفات در گلستان با کاربری مذهبی است و انتظار داریم علما و روحانیون در حوزه وقف جدید با کاربری های اجتماعی فرهنگ سازی کنند.

ضرورت فرهنگ سازی وقف با کاربری های اجتماعی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز (سه شنبه 27 خرداد) در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ویژه روحانیون بومی و مستقر در بقاع متبرکه و اعضای انجمن یاوران وقف حوزه های علمیه اظهار کرد: بسیاری از روحانیون در روستاها و مناطق محروم با نظر تبلیغات اسلامی استان فعالیت می کنند و جمعی از روحانیون نیز در بقاع متبرکه و در مناسبت های مذهبی و اجتماعی فعالیت دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: استان گلستان مردم ولایتمدار، دین باور و نوع دوست دارد و اقوام مختلف در کنار هم در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ید واحد هستند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد ابراز داشت: پیشنیه تاریخی استان گلستان نشان می دهد که این منطقه همواره مأمن بزرگان و علمای دین بوده است و فرهنگ و نوع دوستی در این منطقه موج می زند.

 

وی تأکید کرد: آمار ما در سامانه جامع موقوفات استان گلستان نشان می دهد که سه هزار و 700 مکان مذهبی، بیش از دو هزار مسجد، تکیه و حسینیه و 123 بقعه متبرکه و امامزاده که نماد دین داری و ولایتمداری مردم است در استان وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بابیان اینکه بیش از یک هزار و 310 مسجد حسینیه و تکیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط خیرین و واقفان ساخته شده است، ابراز داشت: این میزان 33 درصد مساجد و اماکن مذهبی استان را شامل می شود که در طول 40 سال گذشته ساخته شد و سپس وقف و در اختیار مؤمنان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد ابراز داشت: در عرصه موقوفات نیز نزدیک به 5 هزار و 500 موقوفه در سامانه اوقاف استان گلستان به ثبت رسیده است که بیش از 70 هزار رقبه را شامل می شود.

 

وی تاکید کرد: 78 درصد موقوفات استان گلستان نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا شده است و با کاربری ها و اهداف خیرخواهانه مذهبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه یشتر موقوفات در گلستان با کاربری مذهبی است، گفت: انتظار است علما و  روحانیون در حوزه وقف جدید با کاربری های اجتماعی فرهنگ سازی کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: روحانیونی که در حوزه علمیه موقوفه تحصیل کردند و در مسجد موقوفه فعالیت می کنند باید با توسعه فرهنگ وقف، دِین خود را به وقف ادا کنند و از روحانیون و علما درخواست می کنیم که در این برهه حساس تلاش کنند که این سیره علوی و نبوی در جامعه کمرنگ نشود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار