استاندار گلستان:

استاندار گلستان از برخی اقدامات انجام‌شده از جمله تعمیر دریچه‌های سد وشمگیر پس از ۳۰ سال و تأمین اعتبار ۴۶۰ میلیون یورویی برای تبدیل نیروگاه علی‌آبادکتول به سیکل ترکیبی خبر داد.

۴۶۰ میلیون یورو برای سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول اختصاص می‌یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در دیدار اعضای خانه احزاب استان اظهارداشت: تلاش ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام زیربنایی استان، رفاه مردم و بهره‌برداری از مخزن سد نرماب اساسی‌ترین پروژه با اعتبار مورد نیاز 300 میلیارد تومان است که تلاش داریم تا انتهای سال‌جاری تکمیل شود.

وی گفت: به‌رغم تمام مشکلات و سختی‌ها در سه ماه نخست سال جاری نرخ بیکاری استان تک رقمی شد. همچنین  استان گلستان پیشتر از لرستان و خوزستان در تیر ماه جاری پایان بازسازی مناطق سیل‌زده را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: دریچه‌های سد وشمگیر پس از 30 سال تعمیر و بازگشایی شد و توانستیم با ایجاد 13 کیلومتر دایک حفاظتی و لایروبی رودخانه‌های داخل شهر آق‌قلا امکان پیشگیری برای سیلاب‌های احتمالی آتی را فراهم کنیم.

حق شناس افزود: تمام زهکشی صورت‌گرفته در استان پیش از دولت تدبیر و امید 3 هزار هکتار بود که تا این لحظه 70 هزار هکتار اجرایی شده و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه 50 هزار هکتار دیگر در حال اجراست.

وی گفت: با وجود خشکسالی مالی و تحریم‌های ظالمانه 10 هزار مربع سالن فرودگاه گرگان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان و وزارت نیرو 460 میلیون یورو اعتبار مورد نیاز تبدیل نیروگاه برق علی آباد کتول به سیکل ترکیبی تامین می‌شود تا بازده این نیروگاه از 40 درصد به 70 درصد برسد و نیاز استان به برق کاملاً رفع شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در گذشته 2 هزار و 200 تخت بیمارستانی در استان ایجاد شد گفت: عملیات اجرایی 900 تخت بیمارستانی را با تامین اعتبار در این استان آغاز کردیم و تلاش داریم هرچه سریع‌تر این بیمارستان‌ها را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک موضوعاتی در استان وجود دارد که تا کنون برای آن تلاش‌های زیادی شده اما نتیجه آن هنوز ملموس نشده و تلاش داریم با پیشرفت آن پروژه‌ها گزارش اقدامات صورت گرفته را به مردم، نخبگان و احزاب ارائه دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار