مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در استان خبرداد.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عادله کشمیری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در گلستان برگزار می شود.

وی افزود: هدف از این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های هنری مرتبط با سیره معصومین(ع)، شناسایی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری، کشف و معرفی استعدادهای جوان، معرفی آثار شاخص در زمینه سیره نبوی و تولید آثار ارزشی و فرهنگی با محوریت عطوفت، رازداری نوع‌دوستی و غیره است.

کشمیری در خصوص موضوعات جشنواره، گفت: احادیث، داستان‌ها، آموزه‌های تربیتی در کلام و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، جایگاه سیره علمی و اخلاقی و مناظرات امام رضا(ع)، کرامت انسانی، مبانی انتظار و مهدویت، نماز و نیایش، علم و اخلاق و امانتداری، ظلم ستیزی، نیکی به والدین، اخلاق شهروندی، سیمای امام مهدی عجل الله، تشویق به پرستش، عقل و ادب، عاشورا، صله رحم، وفای به عهد، نقش و اهمیت اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی و غیره از جمله موضوعات است.

وی اضافه کرد: جشنواره در پنج بخش برگزار شده که شامل فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی)، فیلمنامه، فیلمنامه سازان نوجوان (فیلم های تولید شده توسط نوجوانان متولدین سال های ۸۲ تا ۸۷ در این بخش شرکت می کنند)، بخش ویژه (آثار هنرمندان استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و قم قابل پذیرش است) و بخش جنبی است.

طبق گفته کشمیری بخش جنبی شامل برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی و تخصصی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار یکم آذرماه ۱۳۹۹ بوده و آثار نیمه اول بهمن ماه انتخاب و زمان اختتامیه هم چهارم الی هفتم اسفندماه ۹۹ خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار