استاندار گلستان با اشاره به اهمیت بازگشایی مسیر رودخانه ها در مناطق جنگلی و در سطح شهر ها اظهار کرد :بازگشایی مسیر رودخانه ها عامل مهمی در کاهش خسارات ناشی از سیلاب خواهد بود و باید تلاش کنیم با همکاری دستگاه‌های متولی همچون آب منطقه ای و شهرداری ها مسیر رودخانه ها به حالت طبیعی بازگردد.

بازگشایی مسیر رودخانه ها عامل مهمی در کاهش خسارات سیلاب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ هادی حق شناس پس از بازدید از اقدامات پاکسازی سیلاب در شهرستان آزادشهر تصریح کرد: از تمامی نیروهای امدادی و خدمت رسان و همچنین نیروهای سپاه ,بسیج , ارتش و شهرداری های کل استان که دیروز همراهی لازم را در جهت کاهش آسیب به مردم و امروز پاکسازی رسوبات از سطح شهرها و روستاها داشته‌اند , تقدیر می کنم.

 وی افزود :حجم بارانی که طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرهای آزادشهر ,گنبد کاووس,کلاله ,مینودشت, گالیکش و در کل استان بارید به اندازه نیمی از حجم سیلاب سال قبل بود اما خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشت.

استاندار گلستان یادآور شد: مسئله سیلاب در این منطقه به دلیل مسدود شدن مسیر اصلی رودخانه‌ها و همچنین جنگل تراشی در سنوات گذشته هر چند سال یکبار تکرار می شود و خسارات جدی را به زمین های کشاورزی و منازل مسکونی وارد می‌آورد به همین دلیل نیاز است,آب منطقه ای استان نسبت به بازگشایی مسیر رودخانه ها و بازگشت آب به مسیر اصلی تلاش کند.

 وی همچنین ضمن تقدیر از تمامی شهرداری های استان به جهت همراهی با شهرهای گرفتار شده در سیلاب خاطر نشان کرد: شهرداری ها باید دقت لازم را در راستای ساخت و سازهای اصولی و بر اساس قوانین فنی و مهندسی را در طرح جامع شهر ها اعمال نمایند و مسیر رودخانه های داخل شهر را بازگشایی کنند و حتی اگر سکونتگاه هایی در مسیر این رودخانه ها ایجاد شده بر اساس مطالعات دقیق با همکاری آب منطقه ای نسبت به ایجاد کانال های مطمئن و خروج مسیر آب از شهرها اقدام نمایند تا در سیلاب های آتی از حد از بروز خسارت ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به خسارات مالی وارد آمده ,گفت: در حال برآورد دقیق خسارات مالی وارد آمده از سیلاب هستیم اما آنچه در حال حاضر می توان به آن اشاره کرد خسارت وارده به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای منطقه و همچنین معابر و منازل مسکونی است که امیدواریم پس از برآورد دقیق نسبت به جبران آن اقدام لازم را صورت دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار