شهردار گنبدکاووس گفت: سالانه مبلغ 15 میلیارد تومان برای جمع‌آوری و دفع زباله در شهرستان هزینه می‌شود که اگر حجم زباله کاهش یابد صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌ها خواهد بود.

سالانه 15 میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله گنبدکاووس هزینه می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور طعنه‌گنبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با اجرای طرح پایلوتی تفکیک زباله از مبدا در قسمت شمال غرب و جنوب غرب شهر توانستیم حجم زباله را از 115 تن در روز به حدود 90 تن در روز کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: سالانه مبلغ 15 میلیارد تومان برای جمع‌آوری و دفع زباله شهروندان هزینه می‌شود که اگر حجم زباله کاهش یابد صرفه‌جویی خوبی در هزینه های جمع‌آوری خواهد شد.
شهردار گنبدکاووس از بازار پرنده‌فروشی در گنبدکاووس به عنوان یک فرصت نام برد و ادامه داد: از استان‌های شمالی و استان‌های همجوار برای خرید و فروش پرنده‌ها به این شهر مراجعه می‌کنند و اگر بتوانیم از این پتانسیل به عنوان یک ظرفیت خوب استفاده کنیم سبب درآمدزایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا هرگونه خرید و فروش پرنده در شهر و بازار هفتگی ممنوع است.
طعنه‌گنبدی با اشاره به ضدعفونی کردن معابر و مکان‌های عمومی توسط شهرداری  از زمان شیوع کرونا تاکنون گفت: علاوه بر ضدعفونی کردن معابر و محلات آسیب‌پذیر شهر، بسته‌های بهداشتی و اقلام غذایی بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد که تاکنون 560 میلیون تومان در این رابطه هزینه شده است.
وی بیان داشت: به منظور تسریع در خدمات آتش‌نشانی و اطفا حریق در طبقات بالا و مجتمع‌های مسکونی یک دستگاه بالابر و جرثقیل آتش‌نشانی به ارتفاع 28.5 متر مربع با همکاری اعضای شورای شهر خریداری شده که این دستگاه بلندترین دستگاه بالابر در استان بوده و می‌تواند خدمات اطفا حریق را تا  هفت طبقه در مجتمع‌های مسکونی انجام دهد.
* 50 درصد اعضای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس جوان هستند
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر گنبدکاووس اظهار کرد: امسال سومین سال است که شهرداری اسپانسری تیم والیبال را قبول کرده و تلاش کردیم در تیم امسال ترکیبی بیشتری از نیروی جوان استفاده کنیم.
آنه‌محمد قرنجیک تصریح کرد: اسپانسری تیم هزینه بسیار گزافی دارد و ما حدود 6 میلیارد تومان سالانه برای اسپانسری تیم والیبال هزینه می‌کردیم که باید نقدا پرداخت شود.
وی بیان داشت: مربی و سرمربی امسال تیم والیبال کاملا بومی بوده و 50 درصد از اعضای تیم والیبال از جوانان انتخاب شده تا در آینده افرادی به تیم ملی راه پیدا کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای  اسلامی شهر گنبدکاووس با بیان اینکه بزرگترین ظرفیت هر بازی وجود تماشاگران در میدان مسابقه است، ادامه داد: با توجه به اینکه حضور تماشاگران در زمان مسابقه می‌تواند روحیه خوبی برای تیم والیبال باشد اما همه ما تابع ستاد مقابله با کرونا بوده و هر دستورالعملی صادر شود اجرا خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار