رئیس کل دادگستری گلستان دستور ویژه‌ای برای ساخت و ساز درباره ساخت شهرک ویلایی ۳۷ هزار متر مربعی در حاشیه پارک ملی گلستان را صادر کرد.

پرونده ساخت و ساز شهرک ویلایی در اراضی ملی جنگل گلستان روی میز دادستان گالیکش قرار گرفت
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو، دادگستری استان گلستان پیگیری‌های ویژه خود را درخصوص ساخت شهرک ویلایی در نزدیکی پارک ملی گلستان آغاز کرده است.

این شهرک ویلایی ۳۷ هزار مترمربع مساحت دارد و در حاشیه پارک ملی گلستان که به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو ثبت شده، در حال احداث است.

اداره کل حفاظت از محیط زیست گلستان اعلام کرده است که بخشی از زمین‌های این شهرک ویلایی، در محدوده پارک ملی گلستان قرار دارد.

هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان گفته است که به دادستان گالیکش، ماموریت ویژه داده تا با همکاری ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، امور آب و دیگر نهاد‌های مرتبط مساحت این شهرک و میزان ورود آن به اراضی جنگل ملی گلستان و حریم رودخانه را برآورد کنند.

به گفته هاشمیان، دادستان گالیکش موظف است که نحوه الحاق زمین‌های این شهرک به بافت روستای تنگراه و ساخت و ساز‌های این منطقه را بررسی کرده و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل دهد.

به نظر می‌رسد، اولین مساله‌ای که در جنگل خواری‌های گلستان باید مورد بررسی قرار گیرد، این است که چه نهادی مجوز ساخت و ساز در اراضی ملی را به این افراد می‌دهد.

گفتنی است، در سال‌های گذشته اراضی اطراف روستای تنگراه برای فعالیت کشاورزی و ایجاد راه ارتباطی با نقاط شهری، درختان جنگلی قطع شده بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار