عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان؛

عباسی راه حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی وسیاسی را آموختن از دفاع مقدس عنوان و یادآورشد: مدیریت وتفکر وعمل جهادی بر پایه ارزش های اسلامی و اراده مردمی رافع مشکلات است نه اتکا محض به الگو های غربی وبکار گیری غرب باوران که بر مشکلات می افزاید.

راه حل مشکلات کشور آموختن از مدیریت جهادی در دفاع مقدس است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مصیب عباسی در گفت وگو با گلستان ما در خصوص نقش اهمیت مدیریت جهادی در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس ،فرصتی گران بها برای تبیین وتشریح عظمت دستاورد های مردم وشهدا وایثارگران در این عرصه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان، خاطرنشان کرد: 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که صدام رئیس جمهور وقت عراق با هما هنگی قدرت های امریکایی واروپایی وهمسویی اکثر کشورهای عربی منطقه در ۳۱ شهریور سال ۵۹ با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی از طریق تصرف اهواز در مدت یک هفته با ظرفیت ۱۲ لشکر به استان های مرزی ایران خاص جنوب ایران حمله کرد وایران را در گردابی جنگ سخت قرار داد .

وی افزود: ایران در آن شرایط در حال تثبیت پایه سیاسی نظام نو پای خود بود و آمادگی نظامی برای پیکار سخت را نداشت اما به لطف خداوند ،همت وجهاد عظیم مردم ،همگرایی ارتش و سپاه تازه تاسیس ، رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) وحدت وهمدلی مسئولان راهبرد دفاعی ونیز نقشه های میدانی و انسجام و سازماندهی رزمی بوجود آمد که در نتیجه دشمن بعثی زمین گیر شد.

عباسی با بیان اینکه راهبرد تهاجم به منظور عقب رانده دشمن از ۵ استان اشغال شده جایگزین راهبرد متوقف نمودن دشمن گردید، اذعان کرد: با آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ ایران توانست کفه دیپلماسی خود در عرصه بین الملل وافکار عمومی برای معرفی متجاوز فزونی بخشد.

استاد دانشگاه ابراز کرد: از سال ۶۴ تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۹ تیر ماه ۱۳۶۷ از سوی ایران،عرصه دفاع مقدس، حکایت از تقابل سخت نظامی ایران با عراق در زمین،هوا؛دریا دارد ودر این دوره عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه  تاثیر گذار ترین عملیات در اتخاذ روش های نو در به پایان رساندن جنگ دارد ‌برای ایران انهدام ماشین جنگی دشمن ومنفعل نمودن حامیان عراق ونیز به حرکت وا داشتن سازمان ملل برای ایفای نقش سازمانی وقانونی خویش در معرفی متجاوز واحقاق حقوق ایران از جمله اهداف مهم بوده است.

وی ادامه داد: سرانجام این جنگ جز شکست تاریخی و فراموش نشدنی برای عراق و اضمحلال حزب بعث واعدام صدام واشغال عراق از ناحیه آمریکا چیزی در پی نداشت ولی برای ایران علی رغم خسارات سنگین مالی،زیر ساختی،وتخریب شهرها وروستاها ،به شهادت رسیدن بالغ بر ۲۲۰ هزار شهید چند صد هزار مجروح ومصدوم  ،دستاوردهای تمدنی ومانایی داشت .

عباسی مردمی شدن جنگ ودرونی شدن معنای شهادت وروحیه ایثار گری واتکا به وعده ونصرت خداوند در کسب پیروزی را نخستین ویژگی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اعتماد به مبانی نظری وطرح های عملی مدیریت علمی وجهادی در دفع تجاوز و سر کوب منافقین در داخل وهمگرایان با صدامیان در عملیات مرصاد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با اشاره به تقویت بنیه دفاعی وامنیتی کشور برای حفظ تمامیت ارضی وتمدنی ایران و آشنا نمودن قدرت های اروپایی با توان مادی ومعنوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، تصریح کرد: از صحنه خارج شدن تفکر غرب باوری در مدیریت کشور وحذف تدریجی عناصر و  مروجین این اندیشه از حضور در قوای حاکمه ونیز تمرکز بر تبیین پیوند ولایت ومدیریت در چار چوب گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی های دفاع مقدس بود.

وی با اشاره درک عمیق از نقش جهادی مردم در  حل مشکلات ومعرفی نظامی نو با عنوان مردم سالاری دینی متذکرشد: نشان دادن واطمینان یافتن از تاثیر روحیه ایمانی قرآنی وخدا محوری ومعاد پذیری به معرفت بنیادی مردم ومسئولان در عرصه دفاع مقدس این ویژگی را تقویت داد.

عباسی راه حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی وسیاسی را آموختن از دفاع مقدس عنوان و یادآورشد: مدیریت وتفکر وعمل جهادی بر پایه ارزش های اسلامی و اراده مردمی رافع مشکلات است نه اتکا محض به الگو های غربی وبکار گیری غرب باوران که بر مشکلات می افزاید.

استاد دانشگاه بهر گیری از دانش وفناوری وتولید دانش وفناوری بومی وملی را نتیجه دانش و مدیریت جهادی دانست و تصریح کرد: این رفتارها به مهار تحریم، رفع گرانی وتورم افسار گسیخته و به مشارکت همگانی وتحکیم وحدت مردمی واستمرار پیوند می خورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار