استاد حوزه علمیه گفت :در هر مکتبی هستیم چه حوزه های علمیه و چه دانشگاه ها و چه پشت میزهای خدمت باید الگویمان همانند الگوی حسینی باشد، مسولینی که پشت میزهای خدمت نشسته اند و در حال انجام وظیفه به مردم می باشند باید مدافع اسلام باشند.

جوان انقلابی دنبال حقایق اربعین باشد /مسئولین پشت میز نشین مدافع اسلام باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و در یک صبح روز پاییزی جهت تهیه گزارش یک خبر خوب و ویژه بمناسبت اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام رفتم سراغ یکی از شاگردان مکتب آقا امام صادق علیه السلام که وی جزء اساتید خوب در حوزه های علمیه شهرستان گرگان می باشد .

فردی که سالهاست در این راه خطیر قدم برداشته و بصورت گمنامی در زمینه تدریس طلاب جوان در سطح حوزه های علمیه شهرستان گرگان می پردازد ، وی در رزومه کاری خود کارشناس ارشد فلسفه و کلام، مدیریت سابق حوزه علمیه رضویه حضرت آیت الله میبدی "ره" استاد حوزه امام صادق "ع" و بقیة الله الاعظم سفیران هدایت گرگان را دارد.

در ادامه این گفتگوی جالب و خواندنی بیشتر آشنا می شویم با حجت الاسلام والمسلمین "علی صغیری" متولد 1355 اهل گرگان.

*حاج آقا سلام علیکم، به نظر شما پیاده روی اربعین تا چه اندازه میتواند نقش بسزایی در جوامع اسلامی داشته باشد؟

علیکم السلام بله همانطور که در روایات و احادیث نقل شده است پیاده روی اربعین اهمیت بسزایی دارد از جمله سبب می شود دلهای انسان  جلا پیدا کند و نیز ثواب هایی هم اهل بیت "ع" در مورد پیاده روی اربعین بیان کردند تا برای افراد محقق شود و از آنجایی که جهان این حرکت حسینی را مشاهده می کند که از سراسر دنیا اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و حتی آن هایی که عاشق آزادی هستند حرکت میکنند بسوی قبله گاه ایثار، جوانمردی و شهادت آقا حسین بن علی علیهم السلام و نیز احتمال دارد خیل عظیم ارادتمندان در سیل خروشان قرار گرفتند، نتوانند آن حقیقت مهم را درک کنند.

اما چون با پای پیاده بسوی حرم عشق حرکت می کنند آن اثر معنوی را میبرند و به جهانیان نشان می دهند که ما مرد آزاده ای داشتیم که توانسته است در مقابل انبوه ظالمان که شکم هایشان از حرام پر کرده بودند بایستد و مبارزه کند و ما هم باید در ایام اربعین حسینی هدف آن مرد آزادیخواه را دنبال کنیم.

*با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شده تا پیاده روی اربعین امسال لغو شوداما توصیه شما به برگزارکنندگان مراسم اربعین در داخل کشور چیست؟

بله همانطور که مستحضرید شرایط امسال نسبت به سالهای قبل به سبب بیماری منحوس کرونا این حرکت الهی بسوی معشوق از عشّاق سَلب شده است اما ما عاشقان حسینی می توانیم به بهترین شکل با چشم دل و با پای دل گام بر حرم آقا و مولایمان بگذاریم.

در اربعین امسال هر خانه ای باید به یک پایگاه فرهنگی، معنوی و انقلابی برای نهضت حسینی ایجاد شود و این نهضت را به صورت مجازی و غیر مستقیم به گوش جهانیان برسانیم و به ظالمان و مستکبران جهان بگوییم اگر شما توانسته اید با این ویروس منحوس جلوی ما را بگیرید تا ما نتوانیم در راه معشوقمان با سر و جان به پابوس آقامون برویم اما بدانید ما بچه شیعه ها کار خود را خوب بلدیم و میدانیم در مقابل جواب شما چه بگوییم که آن هم این است ما امسال اربعینی با شکوه تر نسبت به سالهای گذشته بواسطه ی فضای مجازی و فضای حقیقی در محله ها و منازل مان برگزار خواهیم کرد و دست بر سینه از راه دور به مولای بی کفن اباعبدالله الحسین علیه السلام ابراز ارادت می کنیم.

*به نظر شما یک جوان مؤمن، انقلابی باید چه وظایفی در برابر حفظ دین مبین اسلام داشته باشد؟

 یک جوان مؤمن، انقلابی ولایتمدار باید همانند مولایش برای اسلام و حفظ تشَیُّع و دین خودش سر و جان دهد همچنان شهدای جنگ تحمیلی مانند شهید خرازی ها و همت ها که الگوی آنها حسین بن علی علیه السلام بوده است و نیز مانند مدافعان حرم شهید محسن حججی ها که برای دفاع از حرم حضرت عمه ی سادات زینب کبری سلام الله علیها مانند مولایشان سر دادند.

بنده توصیه مؤکد دارم به جوانان عزیز که نسبت به دین خود باید حریص باشند و نباید خیلی راحت از ارزش های دینی مان دست برداریم حتی مانند جابر نابینا باشیم و مانند اُسرای کربلا چهل روز را به آواره گی طی طریق کرده باشیم و همچنان باید از حقیقت کیان اسلام حفاظت کنیم.

*حاج آقا در کلام پایانی توصیه شما به جوانان در زمینه اهداف حقیقی اربعین چیست ؟

بنده به جوانان توصیه میکنم که اولاً  اهداف حقیقی اربعین برایشان آشکار شود که چرا فقط برای اباعبدالله الحسین علیه السلام مراسم گرفته میشود و روایات زیادی هم در این زمینه از ائمه اطهار علیهم السلام نقل شده است پس شناخت این موضوع برای یک جوان انقلابی و بچه شیعه بسیار مهم است و اینکه مشاهده می کنیم اولین زائر اباعبدالله الحسین علیه السلام جابر  می باشد و نابینا وارد کربلا می شود و غسل می کند و نیز خود را به قبر حسین "ع" میرساند و با او درد دل می کند.

پس مفهوم مطلب روشن است یعنی ما باید درک به مسائل اربعین داشته باشیم تا جزء زائران و نوکران واقعی آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام شویم.

و یک توصیه مهمتر از شناخت اربعین خدمت جوانان عزیز دارم این است که در هر مکتبی هستیم چه حوزه های علمیه و چه دانشگاه ها و چه پشت میزهای خدمت باید الگویمان همانند الگوی حسینی باشد تا بتوانیم جامعه ای بدون ظلم و جور داشته باشیم وگرنه غیر این باشد قطعاََ از دشمن ضربهٔ سنگینی خواهیم خورد، بالاخص مسولینی که پشت میزهای خدمت نشسته اند و در حال انجام وظیفه به مردم می باشند باید مدافع اسلام باشند و نیز طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باید برای راهبرد اسلام و حکومت اسلامی استفاده کنند وگرنه مانند حسین بن علی علیه السلام در میدان تنها خواهیم ماند و دشمنان قسم خورده بر ما غلبه خواهند کرد امیدوارم ان شاءالله هر چه زودتر خداوند فرج مهدی فاطمه را نزدیکتر بگرداند تا از ظلم و ستم رهایی پیدا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار