دو سرباز هنگ مرزی اترک گنبد کاووس که شامگاه گذشته /پنجشنبه/ حین انجام ماموریت در روستای "کُرند" این شهرستان هدف حمله قرار گرفته و مجروح شده بودند، با بهبود وضعیت عمومی از بیمارستان مرخّص شدند.

سربازان مجروح هنگ مرزی گلستان از بیمارستان ترخیص شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از منابع محلی و افراد مطلع در مرزبانی؛ این دو سرباز وظیفه ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه شب گذشته به همراه فرمانده خود به ماموریتی در روستای کرند گنبدکاووس اعزام شدند که در درگیری با تعدادی از ارازل و اوباش منطقه هدف سلاح سرد قرار گرفتند.

این درگیری به جان باختن فرمانده و جراحت دو نفر از سربازان مرزبانی استان گلستان منجر شد.

در این درگیری چهار مهاجم که بر طبق اطلاعات پلیس مرزبانی در لیست ارازل و اوباش بوده و برخی از آنها به دلیل سابقه شرارت تحت تعقیب بودند با استفاده از اشیای دودزا و سلاح سرد قصد فرار داشتند که با مرزبانان درگیر می‌شوند.

در این درگیری سرگرد "نبی الله خطیری" فرمانده گروهان مرزی کرند به سبب اصابت چاقو به قلب و جراحت شدید در دم جان داد و دو سرباز وظیفه به نامهای ( الف - ع - ر) از ناحیه کتف راست و (ر - ک) از ناحیه کتف چپ مجروح شدند.

سربازان مجروح پس از انتقال به مرکز درمانی گنبدکاووس و مداوای اولیه برای گذران دوران نقاهت ترخیص شدند.

بر پایه این گزارش سه تن از ارازل و اوباش که ضارب اصلی هم در میان آنهاست؛ دستگیر می‌شوند و تلاش برای دستگیری نفر چهارم که از صحنه متواری شده است، ادامه دارد.

خبرنگار ایرنا همچنین کسب اطلاع کرد مراسم تشییع و خاکسپاری سرگرد فقید خطیری که اهل یکی از روستاهای گرگان است، یکشنبه آینده هفتم دی‌ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

هنگ مرزی اترک گلستان که فرمانده آن مرزبان درجه یک نیز هست، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان شمالی به طول افزون بر ۳۵۰ کیلومتر بر عهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار