لیلا پورذوالفقار، کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان آوج، با بیان اینکه بسیاری از موارد حاد ابتلا به بیماری کرونا و فوت حاصل از این بیماری، ناشی از ترس از این ویروس است؛ افزود: حوزه سلامت شهرستان آوج با علم به این موضوع، مشاوره روانشناسی برای مبتلایان به کووید-19 را در دستور کار خود قرار داده است.

یکی از راهکارهای غلبه بر بیماری کرونا چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، لیلا پورذوالفقار، کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان آوج، با بیان اینکه بسیاری از موارد حاد ابتلا به بیماری کرونا و فوت حاصل از این بیماری، ناشی از ترس از این ویروس است؛ افزود: حوزه سلامت شهرستان آوج با علم به این موضوع، مشاوره روانشناسی برای مبتلایان به کووید-19 را در دستور کار خود قرار داده است.

پورذوالفقار با بیان اینکه از ابتدای بروز بیماری کرونا تاکنون به مدت 2775 دقیقه مشاوره روانشناسی برای مبتلایان اختصاص داده شده است، شمار تعداد بیماران مبتلا به این ویروس که تحت مشاوره روان کارشناسان مجموعه بهداشت و درمان شهرستان آوج قرار گرفته اند را  205 مورد اعلام کرد.

به گفته این کارشناس، در میان افراد مشاوره شده، افراد باردار و همچنین اشخاصی با نیاز معیشتی نیز حضور داشتند که بعد از انجام مشاوره، از انجام اقدامات مغایر با عقلانیت، از جمله خودکشی، منصرف شدند.

کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج، بازگشت به زندگی مجدد و ایجاد امید در میان آسیب دیدگان ویروس کرونا را بزرگ ترین دستاورد این واحد در روزهای شیوع این ویروس عالم گیر عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار