توزیع ۱۰ هزار پرس غذای نذری در گنبدکاووس، افزایش ۲۵ درصدی حضور دانش‌آموزان استان در سامانه شاد و مکلف شدن شکارچی غیرمجاز به محیط‌بانی از جمله اخبار کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

افزایش ۲۵ درصدی حضور دانش‌آموزان گلستان در سامانه شاد و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، صالح محبی رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس گفت که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۱۰ هزار پرس غذای گرم به همراه ۱۶ هزار ماسک بین نیازمندان محلات آسیب پذیر شهرستان توزیع شد.

**

محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در بازدید از مناطق عشایری این شهرستان، ضمن آشنا شدن با مسائل و مشکلات جامعه عشایری بر لزوم تلاش مسوولان متولی برای رفع آن تاکید کرد.

رضا علیپوری مدیرکل امور عشایری گلستان نیز در این بازدید کمبود سوخت، آرد و نامناسب بودن راه ارتباطی را از مهمترین مشکلات جامعه عشایری مستقر در کلاله اعلام کرد.

جمعیت عشایری گلستان چهار هزار و ۱۲۲ خانوار با بیش از ۲۳ هزار نفر سکنه است که هزار و ۸۸۸ خانوار آن عشایر بومی ترکمن و ۲ هزار و ۲۳۴ خانوار از عشایر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و سمنان هستند.

**

سیدابوالفضل حسینی نیا فرماندار مینودشت در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع مسوولان این شهرستان بر ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی و سبک زندگی سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: دهه بصیرت، فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر مردم از شیوه زندگی و نظرات و دیدگاه‌های ایشان است.

**

داود خاتمی رئیس هلال احمر شهرستان آزادشهر گفت: امدادگران این جمعیت ۲ کوهنورد را که در مسیر برگشت از منطقه کوهستانی قاسم خان محدوده روستای جوزچال گم شده بودند با ضعف و بی حالی ناشی از پیمودن مسیر طولانی پیدا کردند.

در این عملیات یک تیم آفرود از گنبدکاووس و یک دستگاه خودروی سواری به همراه ۱۰ داوطلب حضور داشتند.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حضور دانش‌آموزان گلستانی در سامانه شاد گفت: اکنون میزان حضور دانش‌آموزان این استان در سامانه به ۷۸.۵ درصد رسیده است.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: بیشترین و کمترین حضور دانش‌آموزان در سامانه شاد به ترتیب در کردکوی و رامیان با ۸۷.۵ درصد و ۶۵.۳۴ درصد است.

**
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با صدور پیامی درگذشت آیت‌ الله محمدتقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه و استاد عالی مقام فلسفه اسلامی را تسلیت گفت.

**

مجید رحمانی‌خلیلی معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تصویب ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح اقامتگاه بوم‌گردی، یک مجتمع گردشگری ، یک طرح پارک های طبیعت گردی، عشایری و روستایی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیارد ریال است.

**

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قاضی دادگاه بخش کمالان شکارچی ۲ راس قوچ در منطقه حفاظت شده سیاه‌مرزکوه علی آبادکتول را که به ۳۶ ماه زندان محکوم شده بود به انجام ۶۰ ساعت محیط بانی مکلف کرد.

هادی هاشمیان اظهار داشت: ساخت ۲ آبشخور و تعمیر و بازسازی ۶ آبشخور دیگر برای حیات وحش از دیگر اقداماتی است که متهم به عنوان مجازات تکمیلی باید انجام دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار