کسب رتبه نخست پرهام مقصودلو در مسابقات شطرنج قهرمانی ایران، دستگیری شرور مسلح در گنبدکاووس، درخواست استقرار پزشکان فوق تخصص در شرق گلستان و بستری ۵۹۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی از مهمترین اخبار کوتاه روز چهارشنبه گلستان است.

قهرمانی ورزشکار گلستانی در مسابقات شطرنج کشور و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، پرهام مقصودلو ورزشکار گلستانی با کسب ۱۳ برد، ۲ مساوی و بدون باخت و مجموع ۱۴ امتیاز عنوان نخست مسابقات شطرنج قهرمانی کشور را کسب کرد.

این استاد بزرگ ۲۰ ساله شطرنج با قهرمانی در مسابقات کشوری به ریتینگ ۲ هزار و ۶۹۸ رسید و ۲ واحد با کسب لقب سوپر استاد بزرگ فاصله دارد.

**

سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: شرور مسلحی که در یکی از روستاهای شهرستان اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت در اهالی کرده بود به همراه یک قبضه سلاح غیرمجاز دستگیر شد.

**

رضا آریان پور نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در نامه‌ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواستار فراهم شدن زمینه استقرار پزشکان فوق تخصص و متخصص در بیمارستان‌های شرق گلستان شد.

در این نامه آمده است: نیمه شرقی گلستان شامل هفت شهرستان گنبدکاووس، مینودشت، کلاله، گالیکش، مراوه‌تپه، آزادشهر و رامیان با حدود یک میلیون نفر جمعیت فاقد جراح‌های قلب، اطفال و عروق است و این موضوع منجر به سرگردانی بیماران و ایجاد هزینه‌های جانی و مالی فراوان برای مردم منطقه شده است.

**

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ۵۹۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و حال ۳۵ نفر آنان وخیم است.

بر اساس رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور، گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، بندرگز، کردکوی، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز کرونایی، آق قلا، بندرترکمن، رامیان، علی آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی و گمیشان و مراوه تپه نیز در وضعت زرد قرار دارند.

**

سیدسعید جباری دادستان گالیکش از کشف ۸۸۰ کیلوگرم آرد خبر داد و گفت: این آردها سهمیه نانوایی‌های دولتی بود اما به صورت غیرقانونی در منزل فردی در این شهرستان انبار و با نرخ آزاد در یک سوپرمارکت فروخته می‌شد.

**

مدیر غله و خدمات بازرگانی گلستان از آمادگی خرید تضمینی گندم و کلزا کشاورزان خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی ‌برداشت حدود ۸۰ هزار تن کلزا در استان، ۴۲ مرکز خرید این اداره کل از ۲۰ اردیبهشت برای خرید تضمینی فعال می‌شود.

سیدخالق سجادی افزود: همچنین براساس پیش بینی‌ها، امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم در گلستان برداشت می‌شود و حدود ۱۰۰ مرکز، خرید تضمینی این محصول استراتژیک را انجام خواهند داد.

**

سرهنگ علی اکبر بای فرمانده انتظامی مینودشت گفت: ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه به ۲ دستگاه وانت نیسان و کامیونت مشکوک و در بازرسی از آنها پنج تن و ۴۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق را کشف کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار