مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که تاکنون چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران استان معادل حدود ۶۰ درصد طی ۲ مرحله از سوی دولت به آنان پرداخت شد.

۶۰ درصد مطالبات کلزاکاران گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان 24، سیدخالق سجادی اظهار کرد: آخرین مرحله پرداخت مطالبات کلزاکاران استان در ۲۷ خرداد سال جاری به مبلغ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بود.

وی از پیگیری پرداخت مطالبات باقی مانده کلزاکاران گلستان خبر داد و گفت: برداشت کلزا در استان به پایان رسیده و برای محصولات مزارع مناطق سردسیر و کوهستانی و به طور عمده در مینودشت و کلاله ۲ مرکز خرید تضمینی همچنان فعال است.

وی ادامه داد: مراکز خرید تضمینی کلزا در گلستان از دهه آخر اردیبهشت ماه فعال شده و تاکنون ۶۵ هزار ۸۰۰ تن محصول به ارزش هفت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال از کشاورزان تحویل گرفته شد.

امسال ۴۸ مرکز خرید تضمینی کلزا در گلستان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی دایر شد.

نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جاری توسط شورای اقتصاد ۱۱۰ هزار ریال با افت ۲ درصد غیرمفید و ۱۴ درصد رطوبت تعیین شد.

پیشتر علی موسی‌خانی رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با ایرنا پیش بینی کرده بود که امسال از ۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و اّبی استان ۸۰ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، این استان طی چند سال اخیر در تولید دانه روغنی کلزا رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

گلستان با داشتن ۶۵۳ هزار هکتار زمین زراعی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی به ویژه دانه روغنی کلزا به شمار می رود و به گفته کارشناسان دانه های روغنی با توجه به شرایط جوی، ظرفیت کشت سالانه ۵۵ تا ۷۰ هزار هکتار دانه روغنی را دارد.

زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی موردنیاز کشور، بهترین تناوب برای گندم و جو به شمار می رود که رعایت آن علاوه بر افزایش تولید، آفات، بیماری ها و علف‌های هرز را کاهش می دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار