آغاز پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی ساخت مسکن روستایی در گلستان، سازش ۴۲ درصد پروندهای قضایی در شورای حل اختلاف مراوه‌تپه، برگزاری جلسه ستاد راهبردی راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون و پلمب نانوایی‌های متخلف در رامیان از مهمترین اخبار کوتاه ۲۴ ساعت گذشته این استان است.

آغاز پرداخت وام یک میلیاردی ساخت مسکن در گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از آغاز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی ساخت مسکن روستایی در این استان خبر داد و گفت که در ۲ روز گذشته ۳۸۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

سیدمحمد حسینی افزود: بنیاد مسکن برای ساخت هر واحد مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پنج درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه امسال هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی در گلستان تامین شده است، از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای استان به‌ویژه مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم خواست تا با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان خود و استفاده از این فرصت استثنایی، بدون نوبت و هرگونه سپرده گذاری نسبت به ساخت مسکن مقاوم و ایمن اقدام کنند.

**

رییس شورای حل اختلاف گلستان در بازدید از شعب این شورا در شهر گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه گفت که طی سه ماه نخست امسال ۴۲ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف این شهرستان مرزی با پادرمیانی علما و ریش‌سفیدان به صلح و سازش ختم شد.

احمد جعفری، میانگین کشوری سازش پرونده‌ها در شعب حل اختلاف کشور را ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود:‌ این رقم در گلستان ۳۸ درصد و در شهرستان مراوه‌تپه به همت ریش سفیدان به ۴۲ درصد در بهار امسال رسید.

**

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی که مدیر معین راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون نیز است در نخستین جلسه ستاد راهبردی راه‌اندازی این منطقه گفت که از هشت منطقه آزاد تجاری کشور که به تازگی مورد تصویب قرار گرفتند، منطقه آزاد اینچه برون ظرفیت‌های زیادی دارد.

علی اوسط اکبری مقدم افزود: ۸۰ درصد زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد که باید تکمیل شود و توسعه یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این نشست گفت: تمرکز در شرایط فعلی بر رفع مشکلات و تامین نیازمندی‌ها است.

ابراهیم کریمی افزود: با پیگیری‌هایی که در دست انجام است امیدواریم منطقه آزاد اینچه برون به‌زودی راه‌اندازی و بهره‌برداری شود.

**

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت: در پی وقوع یک مورد تیراندازی به سمت یکی از شهروندان این شهرستان ماموران به فوریت در صحنه وقوع جرم حاضر شدند.

سرهنگ محمدعلی کریمی افزود: با اشراف اطلاعاتی و تلاش مجدانه ماموران، مخفیگاه متهم و ضارب اصلی شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.  

وی بابیان اینکه متهم دستگیر شده دارای سابقه شرارت است، اظهارداشت: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام هنجارشکنانه را اختلاف قبلی با شاکی عنوان کرد.

**

فرمانده انتظامی گرگان گفت: در پی گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در شهرستان، اقدام به نگهداری سلاح غیر مجاز می‌کنند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ محمد شیرازی افزود: ماموران پس از شناسایی محل‌های مورد نظر در بازرسی از آنها موفق به کشف هشت قبضه سلاح شکاری غیر مجاز شدند.

وی گفت که در این رابطه پنج متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

فرماندار گرگان نیز گفت که امسال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شهرستان بالغ بر هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته که ۷۲۰ میلیارد ریال بود، رشد ١١۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

محمد حمیدی افزود: طبق بررسی شاخص‌های توسعه شهرستان گرگان، شرکت آب و فاضلاب با ٢٧/٩ درصد، جهاد کشاورزی با ١۶/٨ درصد، نوسازی مدارس با ٧/٧ درصد و بنیاد مسکن با ۶/۵ درصد بیشترین سهم‌ را از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال‌جاری به خود اختصاص داده‌اند.

**

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در راستای سلامت و امنیت غذایی ۲ واحد نانوایی به دلیل رعایت نکردن پروتکل بهداشتی و بی توجهی به تذکرات بهداشتی مربوط به کرونا در شهرهای رامیان و خان‌ببین پلمب شدند.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، تیم دو و میدانی پسران استان با کسب چهار مدال طلا و ٢ مدال برنز عنوان دوم مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور را از آن خود کرد.

در این مسابقات که روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر در شهرکُرد برگزار شد، آرین اسلامی در پرتاب چکش مقام اول، فرید قرینجیک در پرش سه گام مقام اول و در پرتاب نیزه مقام سوم،حبیب الله حبیبی در پرش ارتفاع مقام اول، وحید کلته در پرتاب نیزه مقام اول و محمد حسام مظفری در ٨٠٠ متر مقام سوم را به‌دست آوردند.

**

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: ساعت ۲ بامداد امروز پنجشنبه، گزارشی از انحراف یک دستگاه کامیون اسکانیا و سقوط آن به دره با ۲ سرنشین در جاده آزادشهر - شاهرود به طرف جاده اولنگ رامیان دریافت شد.

علی غلامی افزود: بلافاصله یک تیم از نجاتگران پایگاه امداد و نجات خوش ییلاق با به‌کار گیری خودروی نجات به محل حادثه اعزام و با همکاری نجاتگران استان سمنان مصدومان که ۲ مرد ۴۸ و ۲۴ ساله بودند را پس از رهاسازی به بالای دره و محل امن منتقل و تحویل عوامل اورژانس شاهرود دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار