معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: تاکنون در «مهرواره اوج» بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ روحانی اهل تشیع و تسنن اعلام آمادگی کرده تا بتوانند در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

آمادگی ۱۱۰۰ روحانی اهل تشیع و تسنن گلستان برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی صبح امروز در جمع روحانیون مرکز بزرگ اسلامی گلستان با بیان اینکه برای تحقق گام دوم‌انقلاب گسترش ارزش‌های دینی و انقلابی در رویارویی با دشمن از ضروریات است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی ادبیات مقام‌ معظم رهبری یک ادبیات جنگی بوده و بیان ایشان نشان می دهد که با یک جنگ ادارکی و شناختی تمام عیار با دشمن  روبرو بوده و باید مانند جنگ‌قرارگاه فرهنگی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در این جنگ فرهنگی باید همه نهادهای انقلابی و متولی در عرصه‌های فرهنگی تلاش کنند.

معاون فرهنگی اداره کل  تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: برای تحقق گام دوم انقلاب و مقابله با دشمن بسط و گسترش ارزش‌های دینی و انقلابی با اقدامات عملیاتی متناسب ضروری است.

وی ادامه داد: سازمان‌تبلیغات اسلامی بازوی انقلاب اسلامی بوده و مرکز بزرگ اسلامی نیز در راستای اهداف نظام فعالیت می‌کند، لذا نیاز است این دو نهاد انقلابی در راستای گسترش اندیشه‌های امامین و ارزش های انقلابی و دینی تلاش کنند.

دیلم گفت: در اسلام مسجد از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و عملیات های بزرگ‌فرهنگی باید مسجد محور باشد.

وی بیان کرد: در تراز حکمرانی دینی و انقلابی و فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد باید پرچمداری که این موضوعات مهم را به خوبی راهبری کند انتخاب شود و این پرچمدار کسی جز امام‌جماعت مسجد نیست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: استان گلستان به لحاظ وجود مساجد اهل سنت و شیعه ظرفیت‌های خوبی دارد و وجود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد می تواند در راستای رفع مشکلات مردم تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در «مهرواره اوج» بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ روحانی اهل تشیع و تسنن اعلام آمادگی کرده تا بتوانند در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.
دیلمی بیان کرد: طرح «مهرواره اوج» به موضوعات مختلف فرهنگی آموزشی معرفتی بصیرتی و غیره پرداخته و سبب هم‌افزایی بیشتر  در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی با همکاری مشترک در سطح استان خواهد شد.

«مهرواره اوج» از فعالیت‌های موازی کارانه جلوگیری می‌کند
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این‌نشست اظهار کرد: در استان گلستان یک‌هزار و ۶۰۰ مسجد اهل سنت، یک‌هزار و ۹۵۰ امام‌جماعت دارد که ۸۲ امام‌جمعه در ۷۸ نقطه نماز جمعه را برگزار می‌کنند و این ظرفیت خوبی برای فعالیت در همه عرصه‌های مختلف است.

علیرضا شابدین گفت: در طرح «مهرواره اوج» با محوریت مساجد و همکاری مشترک بین تبلیغات اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی از فعالیت‌های موازی کارانه نهادهای انقلابی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم اعتماد بیشتری به مساجد داشته و راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند تمام فعالیت‌ها با این محوریت  انجام‌ می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار