پهلوان نسب گفت: فعالیت صرافی های مجازی در حوزه رمز ارزها غیرقانونی است.

فعالیت صرافی های مجازی در حوزه رمزارزها غیرقانونی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از عباسعلی پهلوان نسبت در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف برق وقطعی های صورت گرفته بررسی ها نشان می دهد یکی از عوامل تاثیرگذار در مصرف برق استفاده از دستگاه ماینر برای تولید رمز ارزهای دیچیتالی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: پردازنده ای که بنا است رمز دیجیتال را مورد استخراج قرار دهد نیازمند فعالیت 24 ساعته است که این پدیده به تولید گرما و مصرف برق است و علاوه بر آن برای خنک نگاه داشتن سیستم از کولر گازی نیز استفاده می شود و این مسله بر مصرف برق تاثیرگذار است.

پهلوان نسب یادآور شد: حدود 10 درصد رمز ارزها در کشور ما تولید می شود و این رقم قابل توجه ای به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: رمز ارزها با عناوین مختلفی برای برخی از کشورها مشخص شده و برای آن هیچ پشتیبانی از پول ملی و طلا و غیره تعریف نشده است و اعتباری صرفا در حافظه رایانه ها به شمار می رود.

این مقام مسئول ابراز داشت: اکثر سرمایه گذاران بدون دانش کافی در این عرصه فعالیت می کنند بیم آن می رود که سرمایه مردم در بازار رمز ارزها دچار مخاطراتی شود و از جمله تهدید های رمز ارزها این است که قلمروی رمز ارزها در فضای حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران نیست و فعالیت این عرصه در فضای مجازی و اینترنت است محور مبادلات مالی رمز ارزها از طریق کمپانی های خارجی و فراملی صورت می گیرد.

پهلوان نسب تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران تحت تحریم های خارجی قرار دارد سرمایه فعالیت در عرصه رمز ارزها در مخاطره بلوکه شدن قرار دارد .

وی افزود: اشخاصی نیز به عنوان صرافی مجازی در این عرصه فعالیت می کنند فاقد مجوز بوده و اقدامات آنها در سرفصل جرائم اخلال اقتصادی و فرار مالیاتی قرار می گیرد و توصیه ما این است که افراد از سرمایه گذاری در عرصه رمز ارزها دیجیتال خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار