رئیس پلیس راهور گلستان از افزایش ۲۱ درصدی آمار تلفات تصادف موتور سیکلت طی ۷ ماه ابتدایی سال خبر داد.

افزایش ۲۱ درصدی آمار تلفات تصادف موتور سیکلت در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ عباس مهاجر بسطامی رئیس پلیس راهور گلستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در استان، تلفات راکبان موتور سیکت در تصادف ها ۲۱درصد بیشتر از سال گذشته بود.

او با بیان اینکه در دهه اخیر، بیش از نیمی از تلفات تصادف ها در گلستان مربوط به موتورسیکلت بوده است، افزود: آمار تصادف موتورسیکت هم در شهر‌ها و هم در جاده های استان بالا است.

بسطامی سرعت غیرمجاز، توجه نداشتن به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را عوامل اصلی تصادف موتورسیکت‌ها برشمرد و گفت: نداشتن کلاه ایمنی، عمق خسارت را بیشتر می‌کند و غالب تلفات و زخمی‌ها در این تصادف ها جوانان ۱۵تا۳۰ سال هستند که عمدتاً گواهینامه هم ندارند.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: در کشور رتبه سوم آمار وقوع تصادف  موتورسیکت متعلق به گلستان است و طی همین هفته‌ای که گذشت فقط در گرگان ۴فوتی موتورسیکت داشتیم.

مهاجر بسطامی گفت: حدود ۲۱۰هزار موتورسیکت فعال در گلستان داریم و  در سال، حدود ۲۰تا۲۵ هزار دستگاه موتورسیکت در استان توقیف و تا ۹۰هزار دستگاه هم اعمال قانون می‌شود، اما تاثیری ندارد چراکه مجازات‌های فعلی، بازدارنده نیست و علاوه بر فرهنگ سازی، باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار