لطفی گفت از کاشت ۴٠ هزار نهال به یاد ۴ هزار شهید استان گلستان خبر داد.

کاشت ۴۰ هزار نهال به یاد ۴ هزار شهید گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که امسال در راستای گسترش درختکاری رخ داد، راه اندازی پویش های مختلف بود. در استان گلستان نیز پویش «هر ایرانی، یک درخت» و « هر شهید، 10 درخت» در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه پویش «هر ایرانی، یک درخت» از آبان ماه آغاز شده است، گفت: برهمین اساس قرار است در استان تا پایان امسال 2 میلیون اصله نهال کاشته شود. 

 

وی افزود: آغاز این پویش از شهرستان کردکوی و ارتفاعات درازنو بود که در اثر آتش سوزی، دچار خسارت شده بود. 100 هکتار از مساحت این منطقه با حضور مردم و تشکل ها نهال کاری شد.

 

لطفی  ادامه داد: تا کنون این پویش در سطح 10 شهرستان به اجرا درآمده و تا اواسط فروردین ماه سال 1401 نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه امسال 600 هکتار جنگل‌کاری در استان انجام می‌شود، افزود: بیش از 500 هزار اصله نهال در این عرصه‌ها کاشته می شود. همچنین حاشیه جاده‌ها، اراضی شیبدار، اراضی ملی، بخشی از اراضی بهره برداران تحت عنوان زراعت چوب و غیره نیز نهالکاری خواهد شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: یکی از اولویت‌های ما احیای عرصه‌هایی است که امسال دچار آتش سوزی شده‌اند و بذرکاری و نهالکاری را در این مناطق خواهیم داشت.

 

وی افزود: قرار شد با تأکید استاندار منابع مالی لازم برای تولید نهال انجام شود و منابع طبیعی نیز به صورت رایگان نهال‌های تولید شده را در اختیار مردم قرار دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار