استاندار گلستان به فرمانداران استان یک هفته‌ مهلت داد تا ضریب انجام واکسیناسیون کرونا در شهرهای محل خدمت خود را با هدف کاهش ابتلا و فوتی این ویروس افزایش دهند.

مهلت یک هفته‌ای استاندار برای افزایش آمار تزریق واکسن کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۹۲ درصد از جمعیت حدود یک میلیون و ۵۶۹ هزار نفری واجد شرایط استان، حداقل یک دُز واکسن کرونا را تزریق کردند که این میزان تا شنبه هفته آینده باید به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی بیان کرد: همچنین ۸۰ درصد واجدان شرایط گلستان دُز دوم و حدود ۲۸ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که این مقدار تا هفته آینده باید به ترتیب به ۸۵ و ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: فرمانداران وظیفه دارند به روش‌های مختلف از جمله اجرای کامل طرح شهید سلیمانی با اولویت تزریق واکسن، بخشداران را مکلف به اجرای این طرح کنند و در راستای اجرای واکسیناسیون طرح‌های تزریق خانه به خانه و فرد به فرد را به مرحله اجرا بگذارند.

استاندار گلستان افزود:  تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی، نیروهای مسلح، پرسنل همکار نمایندگان مجلس در دفاتر استانی و شهرستانی و پرسنل شاغل در دستگاه قضایی الزامی است.

زنگانه با بیان این که بخش‌نامه مربوط به محدودیت تردد در ایام نوروز، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا است، یادآور شد: واحدهای اقامتی پذیرایی ضمن نصب کد QR در یک مکان قابل رویت، اجازه دارند مسافرین دارای کارت تزریق سه دُز واکسن کرونا را پذیرش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار