مهم‌ترین عناوین خبری با رویکرد تقریبی در هفته‌ای که گذشت با محوریت بیانیه دبیرکل مجمع جهانی تقریب پیرامون چالش های حجاب زنان مسلمان در هند، مصاحبه و گفت‌وگو با علمای شیعه و اهل سنت پیرامون مبعث پیامبر و ... منتشر شد.

تکثر قومی و مذهبی را نباید تهدید انگاری بدانیم/عید مبعث فرصتی برای تبیین عظمت پیامبر اسلام(ص) است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری تقریب، اخبار در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:
 
*حجت الاسلام دکتر شهریاری: تکثر قومی و مذهبی را نباید تهدید انگاری بدانیم/ توهین هایی که مقام معظم رهبری در مورد آن فتوا داده اند، جرم انگاری شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیشنهاد کرد، قوه قضائیه جمهوری اسلامی توهین هایی را که مقام معظم رهبری در مورد آن فتوا داده اند، جرم انگاری کند تا کسی نتواند تعصبات کور را به صحنه رسانه برساند.


*بیانیه دبیرکل مجمع جهانی تقریب پیرامون چالش های حجاب زنان مسلمان در هند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون چالش های پیش آمده در خصوص حجاب زنان مسلمان در هندوستان بیانیه ای صادر کرد.

*مبعث؛ سرآغاز وحدت و برادری

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: پیامبر اسلام و مبعث ایشان عامل اصلی وحدت و برادری در بین مسلمانان بود به طور مثال می توان به صلح دو قبیله اوس و خزرج که جنگی صد ساله داشتند، اشاره کرد.


*ماموستا اسامه مرادی در گفت وگو با تقریب عنوان کرد: دشمن با اصل اسلام مخالف است/ برای معاندان، دشمنی با شیعه و سنی یکی است

استاد علوم دینی اهل سنت کرمانشاه گفت: دشمن با اصل اسلام مخالف است و در این دشمنی برای او هیچ فرق و تفاوتی بین سنی و شیعه وجود ندارد، معاندان؛ ارکان اسلام که همان وحدت، قرآن، رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام است را هدف قرار داده اند.


*عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: عید مبعث فرصتی برای تبیین عظمت پیامبر اسلام(ص) است

ماموستا رستمی با بیان اینکه عید مبعثت فرصتی برای شناخت و تبیین عظمت پیامبر اسلام برای جامعه است، عنوان کرد: آنچه که پیامبر اسلام را جاودانه کرد، مکارم اخلاقی ایشان بود که موجب اتحاد و همدلی در بین جامعه شد و همگان را به سمت دین مبین اسلام سوق داد.


*مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با تقریب: مبعث؛ آغاز راه سعادت انسان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، گفت: رستگاری و سعادت انسان با مبعث پیامبر بزرگوار اسلام (ص) شروع شد.



*جمعی از پژوهشگران و کارشناسان حوزه علمیه قم در گفتگو با تقریب: تقریب مذاهب اسلامی لبیک به ندای بعثت پیامبر است

جمعی از پژوهشگران و کارشناسان حوزه علمیه قم، بیان کردند: پیامبر اسلام(ص)، پیامبر تمام مذاهب و بشریت از ادیان مختلف است، قرآن کریم حضرت محمد(ص) را معیار تشخیص حق از باطل و محور وحدت مسلمانان معرفی شده است.




*دو عضو شورای عالی مجمع تقریب در گفت‌وگو با تقریب: پیروی از رسول اکرم(ص) مایه عزت، انسجام و وحدت جامعه است

دو عضو اهل سنت شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کردند: تمسک به پیامبر اسلام(ص)، دریچه های رحمت ، مغفرت ، عزت، استقلال ، قدرت و اتحاد و یکپارچگی را بر تمام مسلمان و بشریت باز می کند که این امر موهبت و رحمتی از سوی پروردگار عالم است.



*جمعی از علمای شیعه کشور در گفتگو با تقریب: پیامبر اسلام(ص)، تاریکی و ظلمت را از میان بشریت زدود و نورانیت و وحدت واقعی را جایگزین کرد

جمعی از علمای شیعه کشور، بیان کردند: خدای متعال بر بشریت منت نهاد و فرمول سعادت را توسط پیامبر اسلام(ص) به آنان ارزانی بخشید؛ فرمولی که می تواند بشریت را از راه ها و مسیرهای دنیا و آخرت به سعادت و خوشبختی هدایت کند و مولفه های وحدت را در میان بشریت گسترش دهد.



*جمعی از علمای اهل سنت کشور در گفتگو با تقریب: پیامبر اسلام(ص)، قوت قلب بشر و عامل هدایت و وحدت امت اسلامی است

جمعی از علمای اهل سنت کشور، بیان کردند: معراج از دیدگاه اهل سنت و مبعث رسول خدا(ص) از نگاه برادران تشیع؛ همه روز جشن و برکت و تجدید میثاق وحدت است، زیرا که پیامبر اسلام(ص) تمام تلاش خود را برای حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی بکارگرفتند و امروز فرصتی است که این راه و مسیر ادامه پیدا کند.



*امام جمعه پیرانشهر در گفت‌وگو با تقریب: بزرگترین وظیفه مسلمانان پاسداشت پیام مبعث اتحاد و وحدت است

امام جمعه پیرانشهر گفت: بزرگترین وظیفه مسلمانان در پاسداشت پیام مبعث این است که اتحاد و وحدت داشته و در برابر ظالمان ایستادگی و خدا را بشناسند.



*ماموستا کلشی نژاد در گفت‌وگو با تقریب: مسئله روی کار آوردن جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مورد غفلت واقع شده است

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت:با وجود اینکه در برخی زمینه‌ها باید جوانان بیش از پیش به عرصه وارد می‌شدند اما متاسفانه با اینکه یکی از مهمترین مسائلی که امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند مسئله روی کار آوردن جوانان بوده است، این کار انجام نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار