لطفی از ایجاد پارک «زادمان» در توشن گرگان خبرداد و گفت: با رفع مشکل حقوقی نهالستان قرق، تولید سالانه نهال در گلستان توسط اداره منابع طبیعی به ۱۲ میلیون اصله خواهد رسید.

ایجاد پارک «زادمان» در توشن گرگان/ توان تولید ۱۲ اصله نهال در سال را داریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرحیم لطفی» شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شعار هفته درختکاری، «ایران سرسبز، ایران قوی و همه با هم برای حفظ و احیای منابع طبیعی» و روزشمار هفته شامل منابع طبیعی و همیاران طبیعت، مسئولیت اجتماعی، حفاظت و قانون، فرهنگ و رسانه، کاهش مخاطرات طبیعی، خانواده، آموزه های دینی و آموزش پژوهش و فناوری است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: همچنین با توجه به همزمانی با روز گرامیداشت شهدا بنا شده هر شهید هزار نهال در دستور کار باشد که با توجه به چهار هزار شهید استان تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

 

وی اضافه کرد: احیای پارک چهار هزار شهید آق قلا از دو هفته پیش در دستور کار قرار گرفته و بوته های مرتعی که شوری خاک را کاهش می دهند کاشتیم؛ زهکشی این منطقه انجام شده و تامین آب هم توسط آب منطقه ای انجام خواهد شد.

 

لطفی افزود: در توشن محدودی در بالادست به وسعت چهار هکتار درختان بومی از جمله ممرز، افرا، بلوط و غیره کاشته و پارک زادمان را ایجاد خواهیم کرد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه هم اکنون در نهالستان قرق 50 میلیون اصله نهال سالانه تولید می شود، گفت: اگر مشکل حقوقی این نهالستان برطرف ظرفیت تولید ۱۲ میلیون نهال را دارد.

 

وی عنوان کرد: در طرح زراعت چوب ۴۰۰ هزار اصله نهال کاشته شده و ۴۰۰ هزار اصله دیگر هم خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار