عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

 

 

۳ روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شد

تسنیم نوشت: استاندار گلستان به علت فوت آیت الله علوی گرگانی، ۳ روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.

محمد علی زنگانه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی درگذشت مرجع بزرگ تقلید حضرت آیت الله عظمی علوی گرگانی از امروز سه روز عزای عمومی در گلستان اعلام می‌شود.

وی با اشاره به شخصیت برجسته این مرجع تقلید گفت: وی اسطوره اخلاق و افتخاراستان گلستان بودن و هیچ چیزی این ضایع را جبران نمی‌کند.

 

مسجد جامع گرگان در سوگ واعظ دیرینش آیت اله العظمی علوی گرگانی سیاهپوش شد

صدا و سیما نوشت: مسجد جامع گرگان که نامش با نام آیت اله العظمی علوی گرگانی گره خورده است امروز در رثای واعظ دیرینش سیاهپوش شد و میزبان دوستداران این فقیه وارسته بود.

مسجد جامع شهر گرگان که در محله قدیمی نعلبندان قرار دارد دهه های زیادی جایی برای هدایت و وعظ و خطابه عالم پرهیزکار و فقیه عالیقدر آیت اله سید محمد علی علوی گرگانی بود و عاشقان و دوستداران اهل بیت علیه السلام خاطره منبرهای دلنشین این مرد بزرگ را در این مکان فراموش نمی کنند.

 

جوان محکوم به قصاص در استان گلستان بخشیده شد

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به بخشیده شدن جوان محکوم به قصاص در استان گفت: حکم قصاصی که امروز قرار بود اجرا شود با بخشش اولیای دم لغو شد.

حیدر آسیابی اظهار داشت: اولیای دم در آستانه میلاد منجی بشریت از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و فرصت دوباره برای زندگی به یک جوان بخشیدند.

وی افزود: در این پرونده دو جوان در یکی از روستاهای شهرستان آق قلا سال 1398 در پی جدال لفظی با یکدیگر درگیر شدند و متاسفانه مرگ یکی از آنها رقم خورد.

 

استقرار تجهیزات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای احیای خلیج گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: با گذشت ۱۰ روز از سفر رئیس جمهور به گلستان تجهیزات و ماشین‌آلات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای لایروبی خلیج گرگان در این منطقه مستقر شد.

زنگانه استاندار گلستان در جلسه‌ای که پیرامون لایروبی خلیج گرگان برگزار شد، گفت:تسهیل ارتباط بین خلیج گرگان و دریای خزر باید تسریع شود و در این مسیر تمام دستگاه‌های مرتبط باید همکاری داشته باشند.

او گفت: پیرو دستور رییس جمهور و پس از جلسه با معاون اجرایی رییس جمهور و جلسه هیات وزیران ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرحله اول لایروبی خلیج گرگان تخصیص یافت.

 

جشنواره «سرود فجر» پژواک پیامرسانی جریان‌ساز و هدف‌دار است/ جریان‌سازی با کشف استعدادهای هنری

فارس نوشت: نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر با رویکرد یک جریان‌سازی در راستای فرهنگسازی ارزشی رقم خورد، این جشنواره در گام نخست نشان داد پژواک پیام‌رسانی جریان‌ساز و هدف‌دار است.

نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر را باید به فال نیک گرفت، رویدادی فاخر که در گام نخست استقبال زیادی از شرکت‌کنندگان را برانگیخت، ۱۴۷ گروه با ۱۳۶ اثر در سایت جشنواره سرود فجر ثبت‌نام کردند که این نشان از یک اتفاق خوب و مبارک در حوزه سرود است.

 

21 بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در استان گلستان برپا می‌شود

تسنیم نوشت: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به برپایی ۲۱ بازارچه صنایع‌دستی نوروزی با ۴۳۰ غرفه در این استان گفت: طرح نوروزی به‌مدت ۲۰ روز با شعار قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش در گلستان آغاز شد.

رحمان فرمانی امروز در رزمایش ترافیکی و خدماتی ویژه نوروز 1401 اظهار داشت: با برگزاری این رزمایش فعالیت‌های رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور دستگاه‌های نظامی، انتظامی و خدمات‌رسان عضو ستاد از امروز به‌ مدت 20 روز با شعار قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش آغاز شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: این طرح تا 14 فروردین‌ماه 1401 ادامه دارد و دستگاه‌های عضو ستاد از امروز کار خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی را در سراسر استان گلستان آغاز می‌کنند.

 

کشف بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ عدد مواد محترقه در آزادشهر

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی آزادشهر از کشف ۳ هزار و ۷۹۷ عدد مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید داوود حسینی گفت: در پی اخبار رسیده مبنی بر اینکه تعدادی از صنوف شهرستان اقدام به نگهداری، خرید و فروش مواد محترقه می‌کنند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

اجرای بیش از 30 عملیات اطفاء در گرگان/ بستری 2 مصدوم چهارشنبه‌سوری

فارس نوشت:بیش از ۳۰ عملیات اطفاء حریق تاکنون در شهر گرگان اجرا شده و بر اثر بی‌دقتی برخی از افراد به تعدادی از خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی خسارات وارد شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تاکنون بیش از ۳۰ عملیات اطفاء حریق مربوط به حوادث چهارشنبه آخر سال در گرگان اجرا شد.

در جریان انجام فرآیند خدمت‌رسانی توسط نیروهای آتش نشانی و بر اثر بی‌دقتی برخی از افراد به تعدادی از خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی  آسیب‌هایی وارد شده است.

 

سند ۳ مرکز درمانی بنیاد مستضعفان به علوم پزشکی گلستان واگذار شد

مهر نوشت: آیین واگذاری اسناد مالکیت سه مرکز درمانی توسط بنیاد مستضعفان به دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

بعدازظهر سه شنبه در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی، اسناد مالکیت سه مرکز درمانی توسط بنیاد مستضعفان به دانشگاه علوم پزشکی گلستان واگذار شد.

مدیر اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گلستان در این مراسم اظهارکرد: بنیاد مستضعفان در حوزه سلامت اقداماتی را داشته و در سال گذشته بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه تپه را تحویل وزارت بهداشت دادیم.

 

تصویب ۴ هزار میلیارد بودجه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به گلستان

فارس نوشت: رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان ۴ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده شد که در ۱۶ سفر استانی رئیس جمهور جزء بالاترین میزان بودجه اختصاصی به کشاورزی استان‌ها بوده است.

مختار مهاجر بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: در این مدت همکارانم در معرض اتهامات بسیار زیادی قرار گرفتند اما سرافرازیم که اقدامات همکارانم در استان و کشور ماندگار شد و تاثیر به‌سزایی در امنیت غذایی کشور ایفا کرده است.

وی ادامه داد: اقدامات ما در طول این هشت سال برای تنظیم بازار، ایجاد شهرک صنعتی کشاورزی، زهکشی اراضی شیب‌دار، تولید تخم‌مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز قرمز، گندم و محصولات مختلف کشاورزی کم‌نظیر و در برخی از اقدامات بی‌نظیر بوده است.

 

دسترسی مردم به تفرجگاه تنگه مینودشت آزاد شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: با جمع آوری نخاله‌های حاصل از تخریب بنا‌های غیرمجاز در تنگه مینودشت، از امروز دسترسی به این تفرجگاه برای عموم مردم آزاد شد.

یاسر بای دادستان عمومی و انقلاب مینودشت گفت: هفته گذشته رای قطعی ۱۵ مورد خلع ید و تخریب بیش از ۱۰۰ آلاچیق در حریم و بستر رودخانه چهل چای تنگه این شهرستان اجرا شد.

او گفت: به مالکان این آلاچیق‌ها ۵ روز برای جمع آوری نخاله‌های حاصل از تخریب، فرصت دادیم که در این مدت آهن آلات و مصالح قابل استفاده جمع آوری شد و نخاله‌های ساختمانی هم باقی ماند.

 

طرح نوروزی جاده‌های درون و برون شهری گلستان آغاز شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: طرح نوروزی جاده‌های درون و برون شهری به مدت ۲۰ روز در گلستان آغاز شد.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی فرمانده پلیس راهور گلستان در رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ گفت: شعار امسال قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر است. او گفت: اجرای بهینه این  طرح در گرو همراهی مردم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار