استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت و ضرورت واکسیناسیون همگانی اظهار کرد: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از ورود این افراد در محل کار جلوگیری شود، در صورت ادامه این روند غیبت و پس از آن فرد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر علی محمد زنگانه امروز شنبه 6 فروردین 1401 در نود و ششمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همزمان با ستاد ملی کرونا ضمن تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ و سال نو و تقدیر از تلاش همه اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سال 1400 تصریح کرد: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از ورود این افراد در محل کار جلوگیری شود، در صورت ادامه این روند غیبت و پس از آن فرد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.
وی افزود: اصناف باید نسبت به اخذ QR اقدام کنند و همچنین نسبت به واکسیناسیون شاغلین در واحد صنفی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
استاندار گلستان یادآور شد: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تا پایان فصل بهار سال‌جاری سیستم یکپارچه واحدهای آزمایشگاهی در استان را بصورت پایلوت ایجاد نماید.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: ساعت کار اداری به شیوه پیش از شیوع کرونا بازمی گردد و همچنین مدارس و دانشگاه ها از ۱۴ فروردین به شیوه حضوری بازگشایی می شوند .
وی ادامه داد: باید نظارت ها و مراقبت ها در ایام تعطیلات ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی همواره بالای ۸۵ درصد باشد.
استاندار گلستان گفت: استفاده از ظرفیت جامعه بسیج پزشکی در کنار قرارگاه شهید سلیمانی می تواند در ارتقا پوشش واکسیناسیون موثر باشد.
دکتر زنگانه تاکید کرد: تلاش ما ارتقا واکسیناسیون تا پایان فروردین ماه برای دوز اول بالای ۹۵ درصد، برای دوز دوم بالای ۹۰ درصد و برای دوز سوم بالای ۴۵ درصد است که البته نیازمند همراهی همگانی است.
به گفته استاندار گلستان باید با استفاده از بانک های اطلاعاتی موجود واکسیناسیون کامل گروه های آسیب پذیر را مورد توجه قرار داد تا احتمال بروز فوت را به حداقل برسانیم.
وی گفت: باید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در دسترس و تحت پوشش بیمه ای باشند.
دکتر زنگانه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۳.۲ درصد واجدین شرایط استان دوز اول، ۸۲.۲ درصد دوز دوم و ۳۱.۶ درصد هر ۳ دوز واکسن را دریافت کرده اند.
استاندار گلستان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان قرمزی در استان نداریم ، شهرستان های مینودشت، کلاله و ترکمن در وضعیت نارنجی ، شهرستان رامیان  در وضعیت آبی و باقی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.
دکتر زنگانه افزود: در حال حاضر ۱۶۱ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار در icu و ۲۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی داشته ایم.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست دکتر رئیسی ، رئیس جمهور برگزار شد و در در ابتدای جلسه استانی نیز دکتر گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا و واکسیناسیون همگانی در استان ارائه کرد و پیرامون آن تبادل نظر و گفتگو صورت گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار