دانش آموزان و معلمان گلستانی ضمن استقبال از برگزاری حضوری کلاس های درس در مدارس گفتند این راهبرد نظام آموزشی باعث افزایش نشاط در تعلیم و تربیت و رفع بسیاری از دغدغه های موجود مربوط می شود.

استقبال دانش‌آموزان و معلمان گلستانی از برگزاری حضوری کلاس‌های درس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، با گذشت سه روز از حضور فیزیکی دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس استان گلستان، شور و نشاط در میان آن ها مانند روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا موج می زند و احساس شادی و راحتی می کنند.
مطابق گزارش اداره کل آموزش و پرورش گلستان، در این استان ۳۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه اعم از دولتی و غیردولتی به تعلیم و تربیت مشغول هستند.

برآیند گفت و گوهای میدانی خبرنگاران ایرنا در استان گلستان با دانش آموزان و معلمان این است که آنان علاوه بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فراهم کردن شرایط مناسبتر حضور در کلاس های درس، بر ادامه این روند در هر شرایط کرونایی تاکید دارند. 

کاهش دغدغه‌ها با حضوری شدن کلاس های درس

یکی از دانش آموز مقطع ابتدایی شهر گرگان در این پیوند ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مدارس با حضور فیزیکی دانش آموزان یادآور شد: از این که دوباره در مدرسه حاضر شدم و همکلاسی ها و معلم خود را می بینم بسیار خوشحالم.
مهسا یونسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید به توصیه های بهداشتی برای حفظ سلامت توجه داشته باشیم و ماسک را از صورت فقط در مواقع ضروری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما دانش آموزان از فرآیند آموزش غیر حضوری در شبکه های مجازی خسته شدیم و ضمن این که در مدت ۲ سال شیوع ویروس کرونا به خاطر حاضر نبودن در کلاس های درس خوب هم آموزش ندیده ایم.   

مجید صادقی دانش آموز پایه هفتم از شهرستان گنبد هم خاطرنشان کرد : مدارس بعد از تعطیلات نوروزی با حضور فیزیکی دانش آموزان و دیدار چهره به چهره  دانش آموزان و معلمان با نشاط و سرزنده شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر استمرار آموزش حضوری دانش آموزان در هر شرایط کرونایی تاکید کرد و از مسوولان امر خواست طوری برنامه ریزی کنند تا دانش آموزان و هم والدین آنان دغدغه ای در این ارتباط نداشته باشند.

یکی از دبیران مدارس در شهرستان مرزی مراوه تپه در این ارتباط گفت: حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس تاثیر بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد چراکه در زمان استفاده از فضای مجازی، افت تحصیلی دانش آموزان بیشتر دیده می شود.
محمد امین سلمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این افت تحصیلی در استفاده از فضای مجازی در آموزش دروس تخصصی از جمله ریاضی، فیزیک و شیمی، وجود دارد و این روش جوابگو آموزش دانش آموزان نبود.
وی خاطرنشان کرد: با بازگشت به آموزش حضوری و برقراری ارتباط چهره به چهره دانش آموزان و معلم ، سطح یادگیری دانش آموزان افزایش یافته و نگرانی از بابت افت تحصیلی قابل جبران است.

استقبال خوب از دانش آموزان 
مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان استان از حضور در کلاس درس در نخستین روز از بازگشایی مدارس، استقبال داشتند.
مرتضی سایری در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور نیافتن ۱۰ درصد از دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس بیشتر به خاطر تعطیلات نوروز و سفر بوده که این عده هم با اطلاع رسانی صورت گرفته، راهی مدارس می شوند.
به گفته این مسوول اداره کل آموزش و پرورش گلستان از طریق شبکه شاد برای حضوری شدن مدارس در سال ۱۴۰۱ از بیستم اسفند سال قبل اطلاع کرده بود که این پیام  ۴۵۰  هزار بازدید کننده در ۱۳ فروردین ماه داشته است.
استقبال از تزریق واکسن
مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: اکنون مطابق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، ۹۹ درصد فرهنگیان و دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال ، واکسن پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را تزریق کرده اند و برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال هماهنگی لازم برای افزایش پوشش تزریق این واکسن در دست انجام است.
وی همچنین از فعالیت گروه های ارزیابی بازگشایی مدارس استان خبر داد و افزود: این گروه ها در اداره کل و در شهرستان ها قبل از بازگشایی مدارس فعالیت خود را آغاز کرده و به نظارت و رفع مسائل و مشکلات پیشرو بازگشایی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می پردازند.
سایری تصریح کرد: گزارش جمع بندی فعالیت گروه های ارزیابی بازگشایی مدارس استان قرار است اواخر هفته جاری در شورای اداری آموزش و پرورش استان ارایه شود.

تزریق اعتبار جدید به مدارس
معاون تندرستی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: اعتبار جدید در حوزه سرانه بهداشتی از طریق وزارتخانه متبوع کارسازی شده و سهم این استان بین  ۶۰ تا ۷۰ میلیارد ریال برآورد می شود که به زودی اختصاص می یابد.
رضا طبرسا در گفت و گو با ایرنا  افزود: طی ۲ سال اخیر هم ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شده و در اختیار مدیران قرار گرفته است.
به گفته وی با توجه به این که مدارس در مدت شیوع ویروس کرونا تعطیل و نیمه تعطیل و بیشتر به صورت مجازی اداره می شد، بیشتر این اعتبار در اختیار مدیران است که در بازگشایی مدارس از روز ۱۴ فروردین ماه هزینه شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون گزارشی از مدیران مدارس از کمبود اعتبار در حوزه تهیه امکانات بهداشتی به این معاونت ارایه نشده است.
استمداد از دانشگاه علوم پزشکی
معاون تندرستی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست برای متقاعد سازی والدین دانش آموزان زیر ۱۲ سال به منظور ترزیق واکسن کرونا بیشتر با این اداره کل همکاری کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، رسانه های نوشتاری و دیداری هم با تولیدات خود والدین دانش آموزان زیر ۱۲ سال رابرای تزریق واکسن کرونا ترغیب کنند.
به گفته وی اکنون حضور فیزیکی دانش آموزان پایه های اول و دوم مقطع متوسطه در مدارس بیشتر بوده و علت آن هم تزریق واکسن کروناست.

استقبال پرشور دانش آموزان
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان  در این پیوند خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس استان با رعایت شیوه نامه ها بهداشتی ستاد ملی کرونا پرشور و نشاط است.
سیدرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مطابق گزارش دریافتی از مناطق آموزشی استان، بیانگر استقبال همکاران فرهنگی و دانش آموزان از حضور فیزیکی در مدارس دارد.
وی گفت: با توجه به این که شیوع ویروس کرونا را داریم ولی به دانش آموزان و همکاران فرهنگی توصیه می شود هنگام حضور در کلاس درس به توصیه های بهداشتی ستاد کرونا در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دقت داشته باشند.
وی اظهارداشت: نظارت بر مدارس در اجرای حضور فیزیکی دانش آموزان و معلمان استان به جدیت با فعال کردن گروه ها پیگیری می شود.
طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با رنگ‌ کرونایی شهرستان‌های استان، بندرترکمن، بندرگز، علی‌آباد کتول و کلاله در وضعیت نارنجی، گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و رامیان در وضعیت زرد و کردکوی در وضعیت آبی قرار دارند.
براساس این گزارش سه میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۵۷ دُز واکسن کرونا در نوبت‌های اول، دوم و سوم تا ۱۲ فروردین به مردم استان تزریق شده  یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۷۷ دُز نوبت اول واکسن کرونا معادل ۹۳.۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال، یک میلیون  و ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ نفر نوبت دوم معادل ۸۲.۷ درصد، ۴۹۰ هزار و ۴۹۱ نفر نوبت سوم معادل  ۳۶.۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۳۲.۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال  است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار