معاون بازرسی، نظارت صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز از سطح مراکزعرضه و فروش استان جمع آوری شد.


جمع آوری محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز

به گزارش گلستان 24 ؛ علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با توجه به ورود محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در سطح مراکز عرضه، در صورت مشاهده این نوع محصولات در سطح عرضه و فروش، ضمن جمع آوری محصولات و واگذاری به مراجع ذیصلاح با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

علی اصغر اصغری گفت: کارشناسان سازمان غذا و دارو طی بررسی‌هایی، با توجه به عدم واردات رسمی محصولات مورد نظر و نداشتن پروانه بهداشتی ورود از وزارت بهداشت، هرگونه خرید و فروش کرم ضد آفتاب ostrich sunblock cream spf ۶۰ با نام تجاری hudabeauty، خشاب اپیلاسیون wax با نام تجاری sun shila، پد لاک پاک کن nail polish remower با نام تجاری مهتاب، انواع فرآورده‌های کاشت ناخن (پودر و...) با نام تجاری bello، دستمال کاغذی با نام تجاری هیدرو hiroo، محصول رویش دهنده موی سر و سیاه کننده سفیدی مو hair care tonic با نام تجاری dan hoor غیر مجاز بوده و مجوز مصرف انسانی ندارد.

وی همچنین افزود: این اطلاع رسانی شامل نام‌های تجاری با دیکته بالا بوده و همچنین مواردی که دارای پیشوند یا پسوند از این نام‌های تجاری می‌باشند را مشمول نمی‌شود و در صورت نیاز محصول مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت.

اصغری گفت: همچنین نداشتن برچسب اصالت و سلامت معتبر بر روی کالا، نداشتن برچسب فارسی نویس و نشان استاندارد بر روی اجناس، مشخص نبودن منبع ساخت محصول و نداشتن تاریخ تولید و انقضاء از عوامل غیر استاندارد و غیر مجاز بودن محصولات است.

این مقام مسئول در ادامه از تمامی وارد کنندگان و عرضه کنندگان این محصولات خواست: با رعایت طرح نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت و سلامت محصولات وارداتی (الصاق برچسب و سلامت) از ورود محصولات غیر مجاز جلوگیری و از فروش هر گونه محصولات غیر استاندارد خودداری کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان در خاتمه از تمامی شهروندان خواست: تا در صورت مشاهده احتمالی محصولات فوق الذکر در فروشگاه‌ها و مراکز خرید مورد را سریعاً از طریق تلفن ۱۲۴ به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار