مرمت ۱۲ بنای تاریخی - فرهنگی، ساخت نیروگاه برق خورشیدی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، افتتاح پروژه‌های گردشگری همزمان با جشنواره اقوام در گلستان و برگزاری جشنواره ادبی سوگواره هشتمین خورشید از جمله اخبار کوتاه امروز دوشنبه گلستان است.

مرمت ۱۲ بنای تاریخی گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اختصاص ۹ میلیارد ریال اعتبار ۱۲ اثر تاریخی و فرهنگی در گمیشان و گرگان، روستای فارسی قانچی آزادشهر و بافت روستای ساسنگ شهرستان مینودشت مرمت و ساماندهی شد.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از احداث نیروگاه برق خورشیدی در جوار بقعه ملاعلی دانشمند در گنبدکاووس خبر داد و گفت :  با توجه به تابش شدید خورشید در بخش داشلی برون گنبدکاووس این منطقه مکان مناسبی برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی است که با اعتبارات اوقاف این عملیات اجرایی می شود.

**

همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین ۳۰ اقامتگاه بومگردی و ۵۰ خانه مسافر در گلستان افتتاح خواهد شد.

**

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: امسال از منابع ملی حدود ۹۱ میلیارد ریال و از منابع سفر رئیس جمهوی به استان هم ۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده آزادشهر - شاهرود اختصاص یافت.

**

فرمانده انتظامی بندرگز از دستگیری ۳۰ سارق سابقه دار و کشف ۶۷ فقره انواع سرقت طی چند مرحله عملیات هدفمند در این شهرستان خبر داد.

**

مراسم ادبی هنری سوگواره ادبی هنری هشتمین خورشید به مناسبت شهادت امام رضا (ع) شامل شعرخوانی، نمایش و موسیقی آیینی و نقاشی امروز دوشنبه در گرگان برگزار می شود.

**

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت : ۸ دستگاه بیل بکهو، ۱۵ خودرو جمع آوری پسماند و ۲ ماشین آتش نشانی در اختیار دهیاری های شهرستان گالیکش قرار گرفت.

دو بخش مرکزی و لوه گالیکش مجموعا ۵۷ دهیاری دارند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار