قائم مقام اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی در گلستان اجرایی شد.

طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی در گلستان اجرایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدحسن میرفندرسکی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی استان گلستان اجرایی شد.

وی از اجرایی شدن برنامه بینایی‌سنجی برای کودکان بهزیستی که دارای سه الی 6 سال سن دارند خبر داد و تصریح کرد: از سال 1387 برنامه‌ای تحت عنوان غربالگری بینایی در دستورکار سازمان بهزیستی قرار گرفت و این اداره براساس تقویم زمان‌بندی‌شده کشوری اقدام به سنجش بینایی گروه‌های سنی سه الی 6 سال می‌کند.

* سال گذشته 80 درصد از کودکان سه الی 6 سال تحت پوشش سنجش بینایی قرار گرفتند

قائم مقام اداره کل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک استان گلستان اجرایی شد، ابراز کرد: والدین می‌توانند کودکان خود را که دارای سن سه یا 6 سال هستند را به پایگاه‌های دائمی سنجش بینایی در سطح استان گلستان آورده و در این طرح شرکت کنند.

میرفندرسکی با بیان اینکه سنجش بینایی از دو طریق تابلوی ایچارت و دستگاه پلاس‌اپتیک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دستگاه پلاس‌اپتیک برای کودکانی است که همکاری ندارند و یا مشکلات صوتی و گفتار دارند و یا مشکلات ذهنی دارند، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 80 درصد از کودکان سه الی 6 سال را تحت پوشش سنجش بینایی قرار دادیم، اذعان کرد: مهمترین فایده غربالگری بینایی؛ نشان دادن عیوب انکساری، تبنلی چشم و بیماری‌های مرتبط با چشم برای کودک را مشخص می‌کند.

* 84 هزار نفر تحت معاینه و سنجش بینایی قرار گرفتند/ 307 نفر مبتلا به تنبلی چشم بودند

قائم مقام اداره کل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته حدود 84 هزار نفر را تحت معاینه و سنجش بینایی قرار دادیم که 307 مورد به تنبلی چشم مبتلا بودند.

میرفندرسکی با اشاره به اینکه در سال گذشته 366 کودک نیاز به عینک داشتند، ابراز کرد: عینک این افراد که در طرح غربالگری بینایی‌ شرکت کردند توسط سازمان بهزیستی تامین شد و 14 نفر دیگر که نیاز به عمل جراحی داشتن را با هزینه سازمان بهزیستی به بیمارستان‌های خارج از شهر منتقل کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار