محرومیت‌های روستای «خیرات» با آنکه بارها به گوش مسوولان گلستان و نمایندگان مجلس گرگان و آق‌قلا رسیده اما انگار گوش شنوایی برای حل دغدغه‌های مردم روستا وجود ندارد، وعده‌هایی که بعد از گذشت چهار سال هنوز رنگ تحقق به خود نگرفته است.

وعده نمایندگان گرگان در رفع مشکلات روستای «خیرات» 4 ساله شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه، طرح‌های نیمه‌کاره هادی روستایی، وجود تیر برق‌های خطرساز در جوار منازل مسکونی تنها گوشه‌ای از ده‌ها مشکلاتی است که مردم روستای خیرات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

«خیرات» یک منطقه روستایی است که فاصله چندانی از مرکز استان گلستان ندارد اما در گیر و دار مشکلات، غریب و ناشناخته مانده است، مردم این روستا بعد از آنکه تقریبا گوش شنوایی برای رفع دغدغه‌های‌شان نیافتند تصمیم گرفتند که مسائل خود را از طریق تریبون خبرگزاری فارس رسانه‌ای کنند تا شاید گشایش و فرجی در حل مشکلات روستای خیرات حاصل شود.

*برخی مسوولان توان حل مشکلات کوچک را ندارند

فرمانده پایگاه بسیج روستای خیرات که ساکن منطقه است از ناتمام ماندن برخی پروژه‌ها و وعده‌های بدون عمل مسوولان گلایه دارد و در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: مشکلات روستای خیرات را اگر دقیقا بخواهم اشاره کنم از 16 تیر 1394 با مسوولان مختلف در میان گذاشتیم که همه مستندات آن وجود دارد.

حسین گلوی‌دوست یکی از مهمترین مشکلات این روستا را ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه اول و ایرانسل عنوان می‌کند و می‌افزاید: در این زمینه چند مرحله به صورت حضوری به دفتر نماینده مجلس، سامانه سپاس، دفترمنطقه‌ای شمال شرق کشور و ... مراجعه کردیم، در تاریخ 25 دی‌ماه نامه‌ای به دفتر نبی هزارجریبی نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس ارائه کردیم اما پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما ندادند.

وی کم‌کاری و بی‌توجهی در پیگیری و حل مشکلات را ناخوشایند خواند و ادامه داد: برخی نمایندگان و مسوولان به جای آنکه به مردم امید دهند متاسفانه با عملکرد نامناسب سبب بی‌اعتمادی عمومی می‌شوند، که باید به آنها متذکر شویم، اگر توان کار کردن ندارید و یا حوصله خدمت در وجودتان نیست کنار بروید، برخی مسوولان توان حل مشکلات حتی کوچک را ندارند.

* نمایندگان برای عکس یادگاری و بیلان کاری آمدند/ خیرات غرق در مشکلات

فرمانده پایگاه بسیج روستای خیرات گفت: نورمحمد تربتی‌نژاد دیگر نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس نیز به روستای خیرات آمد برای ایشان هم مشکلات روستا را مطرح کردیم و قول پیگیری دادند، اما دیگر هیچ خبری نشد، حضور نمایندگان در حد عکس گرفتن و بیلان کاری برای خودشان بود و خیرات همچنان غرق در مشکلات است.

 

گلوی‌دوست نه تنها از نمایندگان بلکه از دیگر مسوولان متولی گلایه دارد و تاکید می‌کند: برای ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه اول و ایرانسل حتی به شورای تامین استان گلستان نامه زدیم اما مشکل روستا در این زمینه همچنان پابرجاست.

* سایت روستای همجوار؛ «خیرات» را پوشش نمی‌دهد

این مطالبه‌گر روستای خیرات می‌گوید: چرا باید در امکانات‌دهی بین روستاها تبعیض قائل شود، روستای خیرات با جمعیتی بالغ بر600 نفر و130 خانوار در حاشیه جنگل است، این روستا دارای افراد سالمند و بیمار است.

گلوی‌دوست تاکید دارد: ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه اول و ایرانسل می‌تواند مشکلات زیادی به وجود آورد که نمونه آن در عدم رسیدن به موقع خدمات پزشکی و رفاهی است و یا اگرمشکل امنیتی داخل جنگل یا روستا به وجود آید و یا آتش سوزی جنگل، مزارع کشاورزان، منزل اشخاص، تصادف و مسائل دیگر رخ دهد و نیاز به مراکز امدادی و انتظامی باشد چگونه اطلاع رسانی کنیم، این در حالی است که در روستای همجوارمان سایت رپیتر «تکرار کننده سیگنال تلفن همراه» وجود دارد ولی روستای خیرات را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: کارشناس‌های همراه اول تست‌های میدانی را در چند مرحله انجام داده‌اندو می‌گویند که روستای خیرات نیاز به سایت دارد ولی با گذشت چهار سال هنوز مشکل ما را حل نکردند و می‌گویند ایجاد و راه‌اندازی سایت هزینه‌بر است، ولی برای روستای درودمحله با 60 خانوار، توسکستان با 50 خانوار، روستای نورآباد چین‌سبلی با 30 خانوار سایت اجرا کرده‌اند.

* هشدار اتفاقات خطرآفرین و خطرات مالی و جانی

فرمانده پایگاه بسیج روستای خیرات به اتفاقات خطرآفرین که مردم روستا را تهدید می‌کند اشاره و می‌افزاید: روستا در مسیر رودخانه قرار دارد و این روخانه به سمت روستا انحراف پیدا کرده است، از طرفی در گذشته از کابل‌های فشارقوی برای تامین روشنایی به روستا اقدام کردند که این کابل‌ها اکنون در مسیر ساخت و ساز قرار دارد و هر لحظه ممکن است بر اثر باد و طوفان شدید  منجر به آتش‌سوزی شود و خطرات مالی و جانی به وجود آورد.

* اجرای طرح هادی روستایی با بودجه مردمی

گلوی‌دوست از اجرای نیمه‌کاره طرح هادی روستایی در خیرات گلایه دارد و می‌افزاید: در بخشی از روستا این طرح اجرا شده البته نه با اعتبارات دولتی، بلکه با تامین بودجه‌های مردمی و مقدار کمی با بودجه دهیاری؛ که هنوز هم به اتمام نرسیده است.

به گزارش فارس؛ سهل‌انگاری و بی‌توجهی به این نقطه روستایی ممکن است در بلندمدت اثرات جبران‌ناپذیری برجای بگذارد چه خوب آنکه مسوولان با اقدام و عمل به موقع در رفع محرومیت‌ها تلاش کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار