اعلام اولویت جدید حج تمتع گلستانی‌ها، نیاز پارک علم و فناوری استان به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و توزیع هزار و ۶۰۰ تن بذر سویا بین کشاورزان از جمله اخبار کوتاه روز شنبه گلستان است.

اعلام اولویت حج تمتع گلستانی‌ها و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به وجود ظرفیت خالی نام نویسی برای سفر حج تمتع امسال گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان مرکزی اولویت‌های جدید مشتاقان گلستانی تشرف به خانه خدا اعلام شد.

سیدعلی میرقاسم‌پور اظهار داشت: براین اساس دارندگان فیش‌های پیش ثبت‌نام تا پایان آبان ماه ۸۶ با مراجعه سامانه رزرو حج نسبت به نام‌نویسی برای حج امسال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امسال از گلستان ۲۱ کاروان با سه هزار و ۸۳۵ زائر پس از فراهم شدن مقدمات سفر راهی سرزمین وحی خواهند شد، بیان داشت: از مجموع کاروان‌های گلستانی، ۱۵ کاروان با ظرفیت ۲ هزار و ۷۵ نفر اهل سنت خواهند بود.

مدیر حج و زیارت گلستان ظرفیت کاروان‌های شیعه گلستان را ۷۶۰ نفر در قالب ۶ کاروان ذکر کرد و گفت: از این کاروان‌ها ۲ کاروان در شهرهای گرگان و علی‌آباد کتول با ظرفیت صد نفر همچنان خالی است.

**

رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به ابلاغ و تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در زمان کلنگ‌زنی کارخانه نوآوری استان گفت: برای تکمیل این پروژه که نقش مهمی در توسعه علم و فناوری استان دارد، نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شرط تخصیص صد درصدی هستیم.

مهدی غفاری بیان کرد: گلستان تنها استان کشور است که در مرکز استان پارک علم و فناوری ندارد.

وی بر ضرورت تقویت و ایجاد تحول اساسی در بودجه سالیانه پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد و گفت: بودجه سالانه پارک استان از میانگین بودجه سالانه پارک‌های کشور پایین‌تر است، بطوری که از این جهت حتی در سطح پارک‌های درجه دوم کشور هم قرار نداریم.

**

در آستانه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ، چند شیء قدیمی مربوط به احداث قنات و چاه شامل چرخ چاه با ۹۰ سال قدمت ، چراغ روشنایی قنات و قالب چوبی خشت مالی ساخت پالانه چاه و قنات توسط یکی از علاقه مندان میراث فرهنگی به "گنجینه آب" گلستان اهدا شد.

**

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان گفت: از مزارع این شهرستان در فصل جاری زراعی ۷۰هزار تن گندم برداشت می شود که برای حمل این میزان از تولیدات به مراکز خرید نیازمند ۲۰۰ دستگاه کامیون هستیم.

**

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: هزار و ۶۰۰ تن بذر سویا، با ارقام، کتول، سامان و ساری، در کارگزاری‌های توزیع بذر در استان توزیع شد.

علی موسی خانی افزود: امسال، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت محصول سویا می‌رود.

**

مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا از شروع عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه گرگانرود در بالادست پل باهنر به طول حدود ۴ کیلومتر در شهر آق قلا خبر داد و گفت: مبلغ قرار داد این پروژه  ۱۲ میلیارد ریال است.

امین عموزاد افزود: این عملیات با هدف بهبود شرایط آبگذری رودخانه انجام می شود و در آن ١٥٠ هزار متر مکعب از رودخانه لایروبی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار