موضوع سامانه آموزشی مؤسسات قرآنی در هشتمین جلسه شورای مدیران معاونت قرآن و عترت مورد بحث قرار گرفت و معاون قرآن و عترت به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی در دوران شیوع کرونا تاکید کرد.

در دوران پسا کرونا باید فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی ادامه یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، در هشتمین جلسه شورای مدیران با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل معاونت، موضوع سامانه آموزشی مؤسسات قرآنی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام مطهریان مدیر مؤسسه قرآنی استان یزد و روح‌الله مطهریان طراح نرم افزار و اپلیکیشن آموزشی حمد ویژه مؤسسات قرآنی کشور صورت گرفت، نقطه نظرات مدیران در خصوص این نرم افزار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نرم افزار فوق توسط مؤسسه مجری ارائه شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بر بهره گیری از فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آن تاکید کرد و گفت: ما باید در فضای فعلی کشور یک عرف جدید ایجاد کنیم و این دور از دسترس نیست و ضرورت دارد به صورت واقعی بدان بپردازیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های نرم افزار آموزشی ویژه مؤسسات قرآنی گفت: ما به دوران پسا کرونا فکر می‌کنیم تا فعالیت‌های قرآنی را در حوزه فضای مجازی ادامه دهیم، بنابراین طراحی نرم افزار آموزشی جدید باید منحصر به فرد و به روز باشد.

دکتر فقهی زاده با بیان اینکه فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت در سطح کشور با هدف راهبری حوزه قرآن و عترت است اشاره کرد: نگاه آسیب شناسی و راستی‌آزمایی یکی از نکات قابل توجه در این نرم‌افزار باید باشد و هدف ما این است که فعالیت مؤسسات را در سطح کشور با این گونه نرم افزارها رصد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما به این محصول به عنوان یک اثر قابل رشد نگاه می‌کنیم که بتواند نیازهای ما را تأمین کند بر لزوم نوآوری و قابلیت‌های خاص و به سایر جنبه‌های ارتباطی بیشتر از این اپلیکیشن تاکید کرد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل کارگروهی متشکل از دو اداره کل ارتباطات و هماهنگی و دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها تاکید کرد: این کارگروه نیازها را احصا و ارائه کند و همچنین اشکالات آموزشی را که می‌تواند در انجام وظایف خلل ایجاد نماید مرتفع سازد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار