رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان :

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان گفت: گلستان جزو استان‌های است که هیچ‌گونه تولید محتوا و بازاریابی برای جاذبه‌های آن انجام نشده و گردشگر خارجی هم به شکل خاص و چشمگیر به آن سفر نمی‌کند .

گلستان محتوای تبلیغات برای جذب گردشگر ندارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، یحیی جلالی فر  اظهار کرد: برای جذب گردشگر خارجی نیاز به تولید محتوا و بازاریابی است و اگر گردشگر خارجی بخواهد از نقطه‌ای دیدن کند باید در مورد آن جاذبه آگاهی و اطلاعاتی داشته که می‌تواند آن را از طریق تبلیغات و نمایشگاه‌ها و غیره کسب کرده باشد.

وی افزود: گلستان جزو استان‌های است که هیچ‌گونه تولید محتوا و بازاریابی برای جاذبه‌های آن انجام نشده و گردشگر خارجی هم به شکل خاص و چشمگیر به آن سفر نمی‌کند یعنی تعداد گردشگران خارجی آن نسبت به شهرهایی مانند اصفهان، یزد، کرمان، شیراز و غیره نزدیک به صفر است لذا این دغدغه هم برای مسئولان وجود ندارد که زیرساخت‌هایی متناسب با استانداردهای جهانی برای جذب گردشگران خارجی ایجاد کنند.

جلالی فر گفت: برخی از جاذبه‌های ثبت شده جهانی مانند راه آهن و جنگل‌های هیرکانی با برخی از استان‌ها مشترک است و گردشگر خارجی به نقطه‌ای سفر می‌کند که برای آن آدرس دهی شده باشد.

وی با بیان اینکه ما حتی برای گردشگری داخلی هم زیرساخت نداریم، گفت: هر گردشگر خارجی که در استان حضور می‌یابد دوست دارد با فرهنگ و اقوام و جاذبه‌های تاریخی بیشتر آشنا شود و ما راهنمای خارجی نداریم که این گردشگران را هدایت کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار