معاون ستاد قاچاق کالا و ارز:

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد قاچاق کالا و ارز گفت: آیین‌نامه طرح جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی کولبری و ملوانی(ته‌لنجی) منتظر مجوز سران قواست.

طرح جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی منتظر مجوز سران قواست

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالله هندیانی در نشست کمیسیون ساماندهی، هماهنگی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: رییس جمهور بر این مساله تاکید دارند و اوایل ماه اردیبهشت در هیات دولت این طرح مطرح و به تصویب رسید که اکنون منتظر هستیم تا هفته آینده پس از اخذ آن ۲ مجوز برای اجرایی کردن در سطوح کولبری و ته‌لنجی در در مرزهای غربی و جنوبی کشور این طرح را عملیاتی کنیم.

وی افزود: با این طرح به طور تقریبی فرآیند ورود کالا در ۲ سطوح ساماندهی می‌شود و با یک فرآیند پنج ساله کنترل و نظارت برای کل کالاها صورت بگیرد.

هندیانی گفت: این طرح ۲ سال قبل در ستاد مرکزی بر روی آن کار شد و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح سامانه صدف، شفاف‌سازی میزان استفاده از سوخت در چاه‌ها و ادوات و ماشین‌ آلات کشاورزی و استفاده ساختاری دولتی انجام و صرفه‌جویی خوبی برای کشور داشته است.

وی یادآور شد: حداقل در سه سال گذشته با اجرای سامانه صدف، چهار هزار میلیارد لیتر صرفه‌جویی در سوخت داشتیم.

هندیانی تاکید کرد: هر چه بتوانیم در حوزه سامانه‌ها شفافیت بیشتری داشته باشیم، از انحراف سوخت در داخل جلوگیری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با این طرح به طور تقریبی فرآیند ورود کالا در ۲ سطوح ساماندهی می‌شود و با یک فرآیند پنج ساله کنترل و نظارت برای کل کالاها صورت بگیرد.

جانشین‌ ستاد قاچاق کالا و ارز گفت: این اقدامات در سطح ملی در حال انجام است و به منظور کنترل و ساماندهی در حوزه مرز انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم با ترکیبی از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که پیش از مبادی تا سطح عرضه فرآیند مبارزه با قاچاق شکل بگیرد، دنبال کنیم.

هندیانی افزود: با اقداماتی که شروع شده در حوزه اصناف، کسبه و ادارات صنعت معدن و تجارت استانی، نظر می‌رسد با یک نگرشی به اقدامات پیشگیرانه سعی بر این است با اطلاع رسانی و آگاهی رسانی که به مردم صورت می‌گیرد همکاری خوبی کسب شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در کاهش میزان قاچاق کالا در کشور و اجرای طرح‌های ملی و استانی در کنار هم با همکاری و مشارک استانداران موفق عمل کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار