مدیر مخابرات منطقه گلستان خبر داد؛

مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: طرح " نهضت جهادی توسعه فیبر نوری" به زودی در استان اجرائی می شود و هدف از آن توسعه زیر ساختی فیبر نوری در جهت ارتقای شبکه تلفن همراه و دیتا در استان است.

اجرای طرح " نهضت جهادی توسعه فیبر نوری " در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهندس شهمرادی ظهر امروز در نخستین کارگاه یک روزه آموزشی که برای اصحاب رسانه استان، برگزار شد، اظهار کرد: اهداف بلندی برای توسعه زیر ساختهای مخابراتی در شهرها و روستاهای استان داریم و برای رسیدن به این مهم شبانه روز در حال تلاش هستیم.

وی افزود: مخابرات به صورت خصوصی اداره می شود و از هیچ بودجه دولتی بهره مند نیست لذا تا کنون از هیچ تلاشی برای ارتقای سطح کیفی خدمات و رضایت مشترکان فروگذار نگرده است.

شهمرادی گفت: با توجه به اینکه  میزان سرعت در کابل های مسی استفاده شده برای ارتباطات ضعیف تر از فیبرهای نوری عمل میکند لذا با اجرای این طرح جدید و رساندن فیبرهای نوری به منازل مردم سعی داریم علاوه بر افزایش سرعت در بخش های مختلف به مشترکان از سرقت بی رویه کابل های مسی نیز پیشگیری کنیم.

مدیر مخابرات منطقه گلستان بیان کرد: در حال حاضر تکنولوژی ارتباطی اینترنتی FTTH به 2هزار و 800 مشتری در استان ارائه میشود که بخش بیشتر مشترکان آن بانک ها و شرکت های خصوصی هستند.

وی ادامه داد: تمامی مناطقی که ساخت و سازهای جدید در آنجا انجام میگیرد از تکنولوژی فیبر نوری بهره مند هستند و اجرای طرح فیبر نوری ظرفیت و سرمایه بسیار خوبی برای استان است.

شهمرادی هدف از برگزاری این کارگاه یکروزه برای خبرنگاران را آشنایی رسانه ها با حوزه ارتباطی و مخابراتی عنوان کرد و گفت: صنعت مخابرات یکی از صنایع پیشتاز در دنیا است و با وجود استفاده روزافزون از فضای مجازی ضروری است تا اصحاب رسانه نیز با بخش های مختلف این دستگاه اجرائی در  جهت تحول ارتباطی استان بیشتر آشنا شوند.

مدیر مخابرات منطقه گلستان اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است  که با بررسی طرح نهضت ملی فیبر نوری و برآورد هزینه ای آن ، گام بلندی در جهت توسعه فیبر نوری در گلستان برداشته خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار