معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون ۴ هزار و ۷۲۴ متقاضی خانه‌دار شدن از طریق طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح حساب داشتند که ۳ هزار و ۱۲۲ نفر از آنان مبلع ۴۰۰ میلیون ریال مورد نظر را واریز کردند.

۴ هزار گلستانی متقاضی مسکن ملی افتتاح حساب کردند

به گزارش گلستان 24، اسدالله پناه‌یزدان اظهارداشت: ساخت مسکن ملی برای حدود ۴ هزار نفر به صورت مجتمع‌سازی و گروه‌ساخت در شهرهای مختلف استان گلستان در حال انجام است.

وی افزود: ۹۱ هزار و ۸۷۸ نفر از مردم گلستان تا هفتمین مرحله بازگشایی سامانه در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که با انجام مراحل مختلف ۶۷ هزار و ۲۳۳ نفر شرایط اولیه را داشتند و در نهایت برای ۱۷ هزار و ۶۸۶ نفر پرونده تشکیل و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر تایید نهایی شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان تعهد استان در چهار سال را ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از مجموع متقاضیان نام‌نویسی شده در حوزه مسکن شهری شرایط حدود ۲۴ هزار نفر تایید نهایی شوند.

پناه یزدان گفت: همچنین درخواست نام نویسی در مرحله هشتم برای متقاضیان هفت شهر بندرترکمن، سیمین‌شهر، گمیشان، قرق، جلین، گرگان و کردکوی با سهمیه ۵ هزار و ۷۰۰ واحد به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و منتظر بازگشایی سامانه هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون به صورت قطعی حدود ۲۰۰ هکتار زمین با همکاری دستگاه‌های دولتی و به صورت خودمالکی برای ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان تامین شد که با انجام مراحل واگذاری ۲۵۰ هکتار زمین‌ جدید شناسایی شده مساحت کل زمین‌های در دسترس به ۴۵۰ هکتار خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار