معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال ۲۲ بنگاه اقتصادی دارای مشکل در حوزه رونق تولید در این استان با پوشش یکهزار و ۱۴ نفر کارگر مورد حمایت قرار گرفته و فعال شده است.

مشکل فعالیت ۲۲ بنگاه اقتصادی در گلستان حل شد

به گزارش گلستان 24، موسی بی‌باک امروز در نشست با کارشناسان حوزه روابط کار این اداره کل، اظهار کرد: کمبود نقدینگی نزد این بنگاه‌های اقتصادی یکی از عمده مشکلات بود که این بنگاه‌ها به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان معرفی و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی گفت: بیمه و حقوق معوقه از دیگر مشکلات این بنگاه‌ها بود که با پیگیری‌های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری اداره کل تامین اجتماعی استان رفع شده است.

بی باک اظهار داشت: با پیگیری استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعامل مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گرگان، ۲۰ نفر از کارگران این شرکت که تعدیل شده بودند، از یکم دیماه سال ۱۴۰۱ بازگشت به کار پیدا کردند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۳۰ درصد آرای صادره در مراجع حل اختلاف، منجر به سازش شده که از مزایای سازش می‌توان به تعامل مناسب بین کارگر و کارفرما، کاهش فرآیند رسیدگی به تقاضای کارگران و ارجاع ندادن پرونده‌ها به اجرای احکام دادگستری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی حوزه روابط کار، ایجاد همدلی و تعامل بین جامعه کارگری و کارفرمایی و اجرای صحیح قانون کار بوده که در این زمینه از همه ظرفیت‌ها

بی باک گفت: برای بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی در این استان و ارائه راهکار در راستای رفع مشکلات احتمالی بین آن‌ها، ۲ هیات اندیشه ورز در حوزه روابط کار و بازرسی کار متشکل از کارشناسان خبره با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تشکیل و مشغول به فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار