مدیرعامل سازمان پسماند گلستان:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان گفت: اکنون در سایت بازیافت زباله آزادشهر روزانه ۳۰۰ تُن زباله تولیدی را در منطقه شرق را جذب می‌کند و به صورت بهداشتی و اصولی از طریق ۲ خط پردازش زباله و هر کدام با ظرفیت ۲۵۰ تُن فعال و کار بازیافت و تولید کمپوست را انجام می‌دهد.

سایت بازیافت زباله آزادشهر روزانه ۳۰۰ تُن زباله شرق استان  را جذب می‌کند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسن ملک‌شاهکویی امروز در نشست خبری اظهار کرد: از محل مصوبات سفر دولت سیزدهم به گلستان در اسفندماه ۱۴۰۰، ۷۰ میلیارد ریال بابت سایت بازیافت زباله آزادشهر مصوب و به تازگی حدود ۷۰ درصد از این اعتبار تخصیص و تمام قطعات مورد نیاز خرید شده و مطابق برنامه بهره‌برداری تصفیه‌خانه شیرآبه در این پسماند انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان رفع دغدغه مردم آزادشهر در خصوص مشکلات به وجود آمده در سایت بازیافت زباله آزادشهر جزو اولویت نخست این سازمان است، گفت: طی ۲ ماه اخیر با اقدام‌هایی که توسط این سازمان برای این سایت انجام داده و اجرای طرح‌ها را در دست پیگیری دارد، زباله وارد شده به صورت بهداشتی، اصولی دفن می‌شود و از نفوذ شیرآبه هم به سفرهای زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی برای حل مسائل و مشکلات سایت بازیافت زباله آزادشهر ۱۵ بند با حضور استاندار مصوب شده بود که تا قبل از این اقدام عملی در اجرایی شدن آنها صورت نگرفته بود که با پیگیری‌های انجام شده این ۱۵ بند در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به سه مصوبه شامل ادامه تکمیل تصفیه خانه شیرآبه، انتقال شیرآبه موجود به سایت پسماند آق‌قلا و پیگیری مکان‌یابی جدید برای این سایت خلاصه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان گفت: قرارداد مطالعه مکان‌یابی برای سایت بازیافت زباله آزادشهر با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بسته شده و ۱۵ درصد معادل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن به طرف قرارداد مهر ماه سال ۱۴۰۱ پیش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای مکان‌یابی این سایت، گروهی ۱۱ نفره از کارشناسان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مشارکت دارند و پیش‌بینی می‌شود که معرفی مطالعه این طرح حداقل یکسال به طول انجامد.

به گفته وی ۱۴ نقطه برای مطالعه این سایت مشخص شده تا نقطه مورد نظر پس از بررسی دقیق این گروه کارشناسی در حوزه‌های مختلف به دستگاه‌های مرتبط برای تایید نهایی ارسال شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان خاطرنشان کرد: مکان‌یابی جدید برای این سایت باید بلندمدت بوده و حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار زمین تهیه شود.

ملک‌شاهکوهی گفت: ایجاد فضای سبز در ۱۳ هکتار مساحت این سایت آماده غرس نهال شده که با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری نزدیک به ۲ هزار اصله نهال در این فضا در اسفندماه ۱۴۰۱ کاشته خواهد شد.

وی همچنین از نبود تولید گاز متان در این سایت خبر داد و افزود: در حالی که بندی در مصوبه داشت که برای مطالعه تولید گاز متان در این سایت، قرارداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با دانشگاه علم و صنعت بسته شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان تهیه سه دستگاه کشنده و یک دستگاه سیک تریل برای جابجایی زباله‌های ریجکنی از محل مصوبه‌های سفر دولت سیزدهم به استان را از دیگر اقدام صورت گرفته برای این سایت در شرق استان برشمرد.

وی گفت: ۴۰ هزار لیتر شیرآبه در سایت بازیافت زباله آزادشهر که از چند سال قبل در این محل باقی مانده بود، کمتر از یک هفته اخیر جمع‌آوری و به سایت زباله مجهز به تصفیه شیرآبه در آق‌قلا منتقل شده است. 

ملک شاهکویی افزود: شیرآبه جمع آوری شده در سایت بازیافت زباله آزادشهر به صورت شبانه از این محل خارج شده است.

وی بیان کرد: با این اقدام که یکی از بندهای مصوبات نسشست با محوریت فعالیت سایت پسماند آزادشهر به ریاست استاندار در محل فرمانداری این شهرستان عملیاتی شده و ازاین پس شیرآبه تولیدی در این سایت به صورت روزانه (حداکثر ۲ روز یک نوبت) جمع‌آوری و تا زمان بهره‌برداری تصفیه خانه شیرآبه آزادشهر به شهرستان آق قلا انتقال داده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار