مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: مجموع معابر روستاهای گلستان سه هزار کیلومتر مربع بوده که تاکنون ۶۰۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی شده است.

۲۰ درصد معابر روستایی گلستان بهسازی و آسفالت شده است

به گزارش گلستان 24، سید محمدحسینی  اظهار کرد: از محل قیر رایگان نهضت آسفالت معابر روستایی در ۲۷۴ روستا در حال اجرا بوده و تا پایان اردیبهشت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: مجموع معابر روستاهای استان گلستان سه هزار کیلومتر مربع است که تاکنون ۶۰۰ کیلومتر مربع آسفالت و بهسازی شده است.

وی تصریح کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای آسفالت معابر روستایی در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ هزار مترمربع بوده و پیش بینی می‌شود این مساحت امسال به دو برابر یعنی یک میلیون و ۵۰۰ مترمربع برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سنددار کردن سکونتگاه‌های روستایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، صدور سند مالکیت اراضی روستایی و شهری در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی ادامه داد: از تعداد ۹۳۳ روستای دارای ۲۰ خانوار در استان گلستان، ۲۹ درصد در اراضی اصلاحات ارضی واقع شدند که شامل ۲۷۶ روستا است.

حسینی گفت: عملیات نقشه برداری و تشکیل پرونده در تمامی این روستاها انجام شده و تاکنون بیش از ۱۰۳ هزار جلد سند روستایی صادر شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۶۰۶ روستای گلستان در مالکیت بنیاد علوی بوده و نتوانستیم در سال های گذشته ورود کنیم.

حسینی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ به دستور مقام معظم رهبری صدور اسناد این اراضی سرعت گرفت و نقشه برداری حدود ۶۰۰ روستا انجام و اسناد مالکیت ۲۰۰ روستا واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: همچنین اراضی ۱۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان گلستان در مالکیت بنیاد علوی قرار دارد که با همکاری شهرداران نقشه برداری این اراضی در دست اجرا است.

وی یادآور شد: همچنین طرح صدور سند تک برگی برای اسناد دفترچه‌ای هم در دستور کار قرار دارد و در این حوزه بنیاد مسکن گلستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار