آیین بزرگداشت روز صنعت، معدن وتجارت و قدردانی از صنعتگران و فعالان این بخش در گلستان با حضور قائم مقام وزیر، استاندار گلستان و جمعی از فعالان بنگاه های تولیدی و صنعتی استان در گرگان برگزار شد.

 آیین قدردانی ازصنعتگران و فعالان صنعت، معدن و تجارت گلستان

به گزارش گلستان24، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان در این آیین گفت: در استان 950 واحد فعال و پویا وجود دارد که همه آنها نمونه هستند.

حسینقلی قوانلو افزود: همه واحدهایی که در این سال های سخت و با تحریم های ظالمانه، چراغ تولید و چرخ صنعت را پویا نگه داشته اند، نمونه هستند.

وی ادامه داد: حدود 60 تا 70 درصد از مجموع 243 واحدی تولیدی استان که هم اینک فعالیت آنها راکد بوده و خط تولید این واحدها فعال نیست به دلیل مشکلات مالی بوده و معضلی در حوزه مدیریت اجرایی این واحد ها وجود ندارد و یا حداقل است.

قوانلو با اشاره به تسهیلات اعطایی به واحدهای نیمه تمام و راکد برای رونق تولید نیز گفت: براساس آخرین مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، میزان تسهیلات اختصاص یافته به واحدهای تولیدی برای رفع موانع مالی به حدود 750 میلیارد تومان رسیده و این رقم طی چند روز آینده با امضای استاندار عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پایان شهریور تکلیف تسهیلات اعطایی به واحدهایی که معرفی شده اند، مشخص خواهدشد و بانک ها بررسی ها و اقدامات اجرایی در این حوزه را عملی می کنند تا اگر واحدی مشمول این تسهیلات نشد اقدامات لازم تا آن زمان در دستور کار قرارگیرد.

در این مراسم جمعی از فعالان تولید و صنعت و معدن دغدغه های خود را بیان کردند که بیشتر در حوزه آسیب شناسی دلایل رکود در بخش صنعت، حذف قوانین دست وپاگیر، توجه به حوزه صنایع دانش بنیان، حل مشکل تامین مواد اولیه، هموار سازی در حوزه نوسازی خط تولید صنایع بود.

همچنین جمعی از فعالان این حوزه از دولت خواستند به جای آنکه در بخش تولید با بخش خصوصی رقابت کند بیشتر در حوزه سیاست گذاری و طرح راهکارهای استراتژیک تلاش نماید.

درادامه از واحدهای تولیدی نمونه، شرکت های نمونه در حوزه صادرات، طرح های صنعتی نمونه، واحدهای نمونه حوزه معدن و پیشکسوتان این حوزه قدر دانی شد.

در این مراسم که با حضور استاندار، رییس خانه صنعت معدن و بازرگانی گرگان، معاون استاندار، رییس دادگستری کل و جمعی از مدیران کل و فرمانداران استان برگزار شد، با اهدای لوح از خدمات استاندار در جهت رونق مجدد تولید قد ردانی شد.

انتهای پیام / ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار