به پایان سال 1393 نزدیک می شویم و جنب و جوش مردم برای برای خرید عید در این روزهای پایانی بالا رفته و انتظار می رود بازار عید هم رونق پیدا کند، شلوغی خیابا‌ن‌ها، راه‌اندازی بازارهای موقت در سطح شهر کردکوی (یکشنبه بازار) و ایجاد فروشگاه‌های بهاره در روزهای پایانی سال شاهد این رونق است.

رکود خرید نوروزی در یکشنبه بازار کردکوی+تصاویر

به گزارش گلستان 24، به پایان سال 1393 نزدیک می شویم و جنب و جوش مردم برای برای خرید عید در این روزهای پایانی بالا رفته و انتظار می رود بازار عید هم رونق پیدا کند، شلوغی خیابا‌ن‌ها، راه‌اندازی بازارهای موقت در سطح شهر کردکوی (یکشنبه بازار) و ایجاد فروشگاه‌های بهاره در روزهای پایانی سال شاهد این رونق است.

باوجود اینکه کمتر از یک هفته به پایان سال باقی مانده انتظار می رفت بازار و خرید شب عید رونق خاصی داشته باشد، اما شواهد کاهش قدرت خرید کارمندان، کارگران و اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستیم.

هر چند از سوی مرکز آمار رشد چهار درصدی اقتصاد را نشان می دهد، اما گویا این رشد اقتصادی غول گرانی و تورم را نتوانسته است از پای درآورد.

درست است که دولت بر میوه و گوشت مرغ شب عید نظارت و کنترل دارد و حتی میوه به بازار تزریق می کند ولی کافی نیست.

یک نکته برای مردم قابل توجه است، که هرچه تقاضا کمتر شود بالطبع عرضه کم خواهد شد و این امر باعث کاهش تورم خواهد شد.

اما در این روزها، قیمت‌ها زیر ذره‌بین مردم قرار می‌گیرد؛ مردم به‌خصوص در اسفندماه، قیمت کالاها در مناطق مختلف سطح شهر مقاسیه می کنند.

مردم توقع دارند که قیمت‌هابا ثبات تر و نظارت مسئولین در بازار بیشتر باشد.

خیابانها و بازار شهر کردکوی مثل سالهای گذشته شلوغی خاص خود را دارد اما در گفتگو هایی که با برخی از بازاریان و مردم شهر داشتیم حکایت از چیز دیگری خبر می داد و به گفته اکثر بازاریان یک فرق عمده بازار امسال نسبت به سال گذشته دارد و آن این است که مردم در اکثر موارد فقط قیمت اجناس را می پرسند و قدرت خرید مردم کم شده است و ما بازاریان در شب عید تنها نظاره گر مشتریانی هستند که پس از دیدن و قیمت گرفتن اجناس با یک تشکر نا امیدانه خارج می شوند.

IMG_5169

گفتگو با برخی از بازاریان و مردم شهر کردکوی:

خانم البرزی یکی از شهروندان کردکوی می گوید: قیمت ها  بالاست ولی می توان کالاهایی با قیمت خوب پیدا کرد و خرید انجام داد.

شهروند کردکوی که دوست نداشت نامش فاش شود گفت: تورم کاهش یافته است اما رکود بازار را دربرگرفته است و قدرت خرید مردم پائین تر از سالهای گذشته است.

آقای عباسی یکی از شهروندان می گوید: امسال، بازار رونق و لذت همیشگی را ندارد. اگر شما نگاهی به بازار بیاندازید متوجه می‌شوید. مردم فقط تماشا می کنند.

خاله کبری با لبخند بر لب با لهجه شیرین کردکوی گفت: بِرار هچ کس دل مَردم وِ نسوزنه…

IMG_5179

آجیل فروش گفت: دولت باید مستقیما اقدام به خریداری از باغدار کرده و خود بازار را در دست داشته باشد و واسطه ها از بین بروند آن وقت قیمت آن بسیار پائین تر خواهد آمد.

IMG_5225

عبدالوهاب از دیگر فروشندگان یکشنبه بازار می گوید: اگر به بازار و مراکز فروش سری بزنید متوجه خواهید شد که مردم حضور زیاد در بازار دارند اما خرید چندانی نمی کنند چون دستشان خالی است.

IMG_5193IMG_5214

حاج محمد یکی دیگر از فروشندگان گفت: من سال گذشته در بازار نبوده اما اما همکاران می گویند ما همیشه روزهای پایانی سال فروش و سود خوبی داشتند اما امسال با کاهش قدرت خرید مواجه شدیم.

IMG_5213

مهدی فندرسک: یکی از فروشندگان در بازار هفتگی کردکوی است درباره وضع خردید مردم در بازار بیان می کند: امسال وضعیت بازار خوب نیست هر سال این موقع فروش خوبی داشتیم، فقط تماشگر داریم.

IMG_5217IMG_5224

آق قویلی از کسانی بود که با دادن فال، خوشبختی را برای همه آرزو داشت. او با پرنده خود فال خوشبختی را هدیه مردم بازار می کرد و رازی به رضای خدا بود.

IMG_5223

در پایان ما امیدواریم در روزهای باقی‎مانده سال وضعیت اقتصادی مردم بهتر و بازار شهر کردکوی رونق پیدا کند و مسئولان شهرستان کردکوی اعم از نماینده محترم مجلس، فرماندار، امام جمعه و … قدم جدی برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان بردارند چرا که بیکاری و فقر زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار