نیروهای امنیتی لبنان یکی از عوامل حمله به سفارت ایران در بیروت را دستگیر کردند.

 یکی از عوامل حمله به سفارت ایران در بیروت بازداشت شد

به گزارش گلستان24، نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند احمد فاضل مشهور به ابوالطیب عامل بمب‌گذاری در خودرویی که از آن برای حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت استفاده شد را دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش این فرد که تابعیت سوری دارد، یکی از دست‌اندرکاران تجهیز خودروهای بمب‌گذاری شده و ساخت بمب برای جبهه النصره است.

به گزارش روزنامه الاخبار، سرنخی که موجب دستگیری این تروریست شد، یکی از نزدیکان وی بود که از سران گروه تروریستی "جبهه النصره" است. ابوالطیب قبلا در یکی از پمپ‌های بنزین در روستای "القبیات" کار می‌کرد و فرد شناخته شده‌ای نبود.

احمد فاضل قبل از اینکه با لقب ابوالطیب مشهور شود، در دانشکده پزشکی دانشگاه البعث مشغول به تحصیل بود. بعد از شعله ورشدن ناآرامی‌های سوریه وی به گروه تروریستی موسوم به «کتائب الفاروق» در القصیر پیوست و علیه نیروهای سوری جنگید.

ابوالطیب در بسیاری از نبردهای علیه ارتش سوریه شرکت کرد و تعدادی از سربازان سوری را به اسارت گرفت و آنها را به موفق ابوالسوس سرکرده کتائب الفاروق تحویل داد. ابوالسوس بعد از مدتی با گروه تروریستی داعش بیعت کرد و سرکرده نظامی این گروه در ارتفاعات القلمون شد.

بعد از آزادسازی القصیر و پاکسازی آن از تروریستها، فاضل همراه با گروههای مسلح به منطقه یبرود رفت و در آنجا به النصره پیوست و سپس خودش را ابوالطیب نامید و از همان زمان بمب‌گذاری خودروها را آغاز کرد.

در حمله تروریستی نوامبر 2013 به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 23 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و همسر یکی از دیپلمات های ایرانی به شهادت رسیدند و بیش از 160 تن هم زخمی شدند. در این جنایت تروریستی، چهارتن از نیروهای محافظ سفارت ایران در بیروت هم در میان شهدا بودند.

نیروهای امنیتی لبنان تاکنون شماری از عوامل حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت را دستگیر کرده‌اند.‬

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار