تجاوز به کودکان و دختران ثمره نگاه لذت جویانه در غرب

در روزهای اخیر و با مشخص شدن قتل و تجاوز به آتنا توسط اسماعیل رنگرز، عده ای به دنبال سواستفاده از این امر برآمده و تحلیل هایی ماورایی که هیچ سنخیتی با واقعیات ندارند، ارائه می دهند.

میلیون ها ستایش و آتنا در غرب/جنایتی خطرناک تر از قتل آتناها + تصاویر

به گزارش گلستان 24، معمولا پس از آنکه موجی از وقایع اجتماعی و حوادث جنایی که شامل تجاوز نیز می شود در شبکه های اجتماعی و فضای رسانه ای شکل می گیرد، عده ای ناکارشناس و میرزا بنویس، به جای آنکه به دنبال تحلیل های برآمده از واقعیت باشند، کل سیستم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را زیر سوال می برند. در این میان برخی با سواستفاده از این موضوعات، سند 2030 را که نسخه غرب برای آموزش و فرهنگ ایران بود را بهانه قرار داده و عدم اجرای آن را در ایران باعث عدم آگاهی بخشی و آموزش کودکان درباره مسائل جنسی می دانند و به طور کلی چنین امری را زمینه ساز تسهیل قربانی شدن کودکان در میان چنگال شیطان صفتان ارزیابی می کنند.


از سوی دیگر تجاوز به عنف در اسلام و در حقوق جزایی ایران یکی از بدترین جرم هایست که مجازات آن می تواند به اعدام مجرم ختم شود. مجازاتی که می توان اذعان کرد که در بیشتر کشورهای جهان، تنها به چندسال زندان ختم می شود. با وجود آمارهای رسمی از افزایش میزان تجاوز در کشورهای غربی، عده ای عادت دارند که این منطقه از جهان را مدینه فاضله خود قرار دهند و قوانین و مقراراتش را در برخورد با متجاوزین، مترقی جلوه دهند. در همین راستا، با بسیاری از اظهارات و گفتارها در فضای جو زده کنونی روبه رو می شویم که مردان ایرانی را همچون حیوانات درنده ای متصور می شوند که هر آن در کمین کودکان و دخترکان معصوم در کمین نشسته اند تا آنها را به دام اندازند و جامعه غربی را، جامعه ای الگو در نظر می گیرند که با آموزش و فرهنگ سازی توانسته اند درنده خویی جنسی را کنترل کنند و با وجود عریانی و ولنگاری فرهنگی، میزان آمار تجاوزات و قتل های پس از تجاوز بسیار ناچیز تر از ایران اسلامی است!

اما نگاهی به آمارهای رسمی از منابع اصلی رسانه های غربی نشان از وجود بحرانی است که در پشت ویترین زیبا و فریبنده غرب وجود دارد. بر اساس آمار دولتی که در سال 2010 و نه 2016 منتشر شده، در آمریکا از هر 5 زن به یک نفر تجاوز جنسی شدید می شود. یک نفراز 4 زن مورد ضرب و شتم همسر قرار می گیرد و آمار مزاحمت های خیابانی و متلک گویی نیز بسیار بالاست. این تنها آماری است که این تخلفات به پلیس گزارش داده می شود و عده بسیاری از زنان نیز به دلایل متعدد از جمله ترس و آبرو از انجام شکایت سر باز می زنند.



(1) این آمار، آمریکا که مهد تمدن غرب دوستان ایرانی است را در میان ده کشور اول جهان از نظر بیشترین تجاوز به زنان و کودکان قرار می دهد. همچنین در آمریکا در هر 98 ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز قرار میگیرد.


و در هر 8 دقیقه یک کودک مورد آزار جنسی توسط دوستان، معلم ها، والدین و افراد مجرم واقع قرار می گیرند.  براساس این آمار از تمامی قربانی های زیر 18 سال دو سوم بین 12 تا 17 سال اند و مابقی زیر 12 سال! از میان 63000 تجاوز جنسی ثبت شده توسط پلیس، 80 درصد از مجرمان یا متجاوزان از والدین بودند. طبق آماری که در سال 2013 توسط پلیس ثبت شده 47000 نفر از متجاوزان مرد و 5000 نفر نیز زن بوده اند. میانگین قربانیان تجاوز بالاتر از 12 سال در آمریکا در یک سال، 321 هزار نفر است که این آمار ثبت شده می باشد. (2)



چنین آمارهایی در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد. در هلند، اولین کشوری که ازدواج همجنس ها قانونی شد: نیمی از  زن ها تا قبل از 15 سالگی مورد تجاوز و خشونت جنسی قرار می گیرند که فقط 13 درصد آنها گزارش می شود! 




 (3) سوئد سال ها است با اختلاف زیادی از جامائیکا رتبه اول تجاوز به زنان در جهان را از آن خود کرده است.  به طوری که سوئد را پایتخت تجاوز در اروپا می نامند.  بیشترین تجاوزهای ثبت شده در این کشور مربوط به فمنیست ها! و پناهندگان به این کشور بوده است! (4)
بررسی های دقیق تر به طور حتم آمارهای هولناکتر با جزئیات بیشتری ارائه می دهد که این نشان از بحران هایی است که در غرب در جریان است اما برخی در داخل ایران علاقه دارند تنها به ویترین این کشورها بنگرند و پشت پرده ها را نبینند.

 

در اخبار حوادث کشورهای غربی با گزارش هایی برمی خوریم که بسیار وحشتناک تر از جنایاتی است که در داخل ایران ثبت شده اند. پدری که برای سال ها دختران خود را در داخل زیرزمین خانه مخفی کرده و هر روز به آنها تجاوز می کرده، یا موردی که صدها کودک و زن را مورد بدترین تجاوزات جنسی خشن قرار داده و مرتکب قتل نیز شده اما محکومیت وی تنها چند سال زندان بوده است!


درست است که باید با اقدامات پیشگیرانه و آموزش های درست فرهنگی و جنسی، زمینه های تجاوز به عنف را از بین برد ولی الگو گیری از غربی که خود در بحران جنسی و جنایت های جنسی به سر می برد، نسخه پیچی معیوبی است که می تواند اوضاع را بدتر کند.

اما چیزی که می توان به آن اذعان کرد این است که ایران در میان کشورهای جهان از آمارهای به مراتب بهتری در این حوزه برخوردار است و آنچه در قالب حجب و حیا و غیرت از آنها نام برده می شوند خود اقدامات بازدارنده ای هستند که برخی از روشنفکران به تمسخر آن نیز دست می زنند!


منبع:
1- rabin, Roni Caryn. "Nearly 1 in 5 Women in U.S. Survey Report Sexual Assault." The New York Times. The New York Times, 14 Dec. 2011. Web. 13 July 2017.
 
2- https://www.rainn.org/statistics/children-and-teens
3- http://www.iamexpat.nl/read-and-discuss/expat-page/news/dutch-women-assaulted-per-cent-statistics
http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/nigel-farage-sweden-donald-trump-rape-capital-of-europe-refugees-malmo-why-wrong-debunked-claim-a7591636.html

 منبع: جهان

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار