معاون استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های شهریتان گالیکش مهار شده و عملیات اطفاء همچنان ادامه دارد.

آتش در جنگل‌های شهرستان گالیکش مهار شد

به گزارش گلستان 24 ؛  رضا مروتی با بیان اینکه آتش در جنگل‌های گالیکش مهار شده و عملیات اطفاء ادامه دارد، اظهار داشت: شامگاه 30 آبان 21 نقطه از عرصه‌های جنگلی طبیعی و دست کاشت استان دچار حریق شد که 19 مورد آن به صورت کامل اطفاء شده است.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار مبنی بر پیگیری اطفاء حریق و اعزام سریع معاون سیاسی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و فرمانداران به منطقه تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی 3 شهرستان گرگان، رامیان و گالیکش رخ داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه آتش‌سوزی در محدوده جنگل رامیان کاملاً اطفا شده است گفت: حریق در محدوده جنگل‌های جعفرآباد گرگان و گالیکش مهار شده و نیروهای امدادی در حال اطفاء کامل آن هستند.

به گفته وی هم‌اکنون نیروهای اطفای حریق در منطقه مستقرند اما به علت صعب‌العبور بودن مسیر و سختی دسترسی، کار اطفاء به طول انجامیده است.

مروتی در خصوص علت آتش‌سوزی گفت: با توجه به فقدان بارش و خشک بودن علف‌های سطح جنگل، کاهش رطوبت و وزش باد، آستانه تحریک‌‌پذیری عرصه‌های جنگلی افزایش یافته است که همین موضوع احتمال حریق را افزایش می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیگیری تیم‌های امدادی و همچنین برودت هوا، اطفاء کامل حریق هرچه سریع‌تر پایان یابد.

 

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار