روزنامه فرهیختگان با خانواده شهدای وقایع گلستان هفتم خیابان پاسداران گفتگو کرده است که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

رضایت خانواده قربانیان حیابان پاسداران از اعدام محمد ثلاث

به گزارش گلستان24؛ روزنامه فرهیختگان با خانواده شهدای وقایع گلستان هفتم خیابان پاسداران گفتگو کرده است که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.
گلدسته عیدی مادر شهید «رضا امامی» : «پسرم شهید شد دلم خون شد اما از روز گذشته که این قاتل را اعدام کردند و برخی نیز می گویند که نباید اعدام می شد، دلم خون تر شد و نفسم بند آمد.»
فیلمی که در آن فردی با اتوبوس به ماموران نیروی انتظامی حمله می کند را دیدی؟
می گوید: «بله، دیدم و آتش گرفتم؛ دیدم که یک فرد وحشی به همه مردم ، پلیس و ماشین هایی که در آنجا بود حمله می کند، با چشم خودم دیدم که چگونه پسرم زیر چرخ های اتوبوس له شد.»
او می گوید: «برخی افراد از روز گذشته می گویند آن راننده بی گناه است و اصلا او در اتوبوس نبوده! اما به خدا دروغ می گویند اولین روز خودش اعتراف کرده که من اعصابم خرد شده و رفتم داخل اتوبوس و به سمت پلیس و مردم حمله ور شدم. مگر آدم اعصابش خرد شود، مردم را می کشد؟ روزبه روز داغم بدتر می شود و نمی دانم با این داغ چه کنم، منم برم مردم را بکشم؟»
افرادی هستند که می گویند راننده اتوبوس نباید اعدام می شد، حالا یک اشتباهی کرده است، او را اعدام نکنید. شما به این موضوع فکر کردید که رضایت بدهید تا او اعدام نشود؟
اشتباه کرده؟ اشتباه را آدم یک بار انجام می دهد، دوبار انجام می دهد نه اینکه از ابتدای کوچه همه را زیر بگیری و هم آدم ها را بکشی و هم به وسایل مردم آسیب بزنی! این آدم عمدا این کار را کرده و چند خانواده را داغدار کرده است، این آدم باید به سزای عملش می رسید.
مادر شهید محمدعلی بایرامی هم گفتگویی کوتاه داشته که درادامه می خوانید او خطاب به افرادی که محالف اعدام محمد ثلالث بودند می گوید: «می گویند اعدامش نکنید!؟ افرادی که این حرف ها را می زنند اصلا انسان نیستند؛ مگر می شود یک نفر چند نفر را بکشد و با اتوبوس از روی آنها رد شود و در آخر بگویند که او را اعدام نکنید!؟
عده ای می گویند فرزندان شما را به اجبار بردند تا در آن درگیری حضور داشته باشد.
اصلا و ابدا، محمد با اختیار و میل خودش رفته بود
چرا می خواستید رضایت دهید تا قاتل پسرتان اعدام نشود؟
گفت: «این دروغ است، افراد زیادی این سوال را از من پرسیده اند و من به همه گفته ام که دروغ است. هیچ کدام از خانواده های شهدای آن حادثه نمی خواستند که از اعدام آن قاتل جلوگیری شود.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار