مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گلستان آغاز شد گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از نام‌نویسی حدود سه هزار نفر در مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی استان در ۲ بخش آوایی و معارف خبر داد و گفت: بخش آوایی این مسابقات به میزبانی گنبدکاووس از امروز آغاز شد.

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24، مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم برای شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال ویژه شرق استان با حضور ۳۴۸ نفر در ۲ بخش زنان و مردان از امروز در حرم مطهر حضرت یحیی‌بن زید (ع) گنبدکاووس آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات تا ۲۳ تیرماه ادامه دارد، گفت: فعالان عرصه قرآنی شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه‌تپه و گنبدکاووس در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی با هم رقابت می‌کنند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: همچنین روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه مسابقات غرب استان با حضور ۳۰۰ نفر از شهرستان‌های علی‌آبادکتول، گرگان، کردکوی، بندرکز، بندرترکمن و آق‌قلا در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر هم در مرحله شهرستانی بخش مفاهیم قرآنی شامل صحیفه سجادیه، تفسیر، معارف نهج البلاغه و ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمان نام نویسی کردند که مسابقاتشان ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه داوری این مسابقات توسط گروه داوران بومی و غیر بومی انجام می‌شود، بیان کرد: در نهایت نفرات برتر مرحله شهرستان ۲۴ و ۲۵ مرداد در مرحله استانی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

انتهای خبر/ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار